Úmrtie Andreja Brodnianského

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Čítanie starých dokumentov"
V prípade, že potrebujete pomoc s prečítaním alebo prekladom akéhokoľvek záznamu, dodržujte, prosím, nižšie uvedené zásady. Pomôžete tak všetkým zúčastneným.

1. Do predmetu správy napíšte, napr.: "Narodenie 1758 Prešov latinčina" alebo "Príčina smrti 1862 maďarčina" (Predmet typu "Prosím o prečítanie a o preklad" alebo "Prosba o preklad" vskutku správna nie je).

2. Vždy napíšte do tela správy to, čo sami zvládnete prečítať aj keby to malo byť chybné alebo útržkovité. Váš zápis typu: ".... Maria ? (asi Jurčo?), filia (?dcéra) ... a ..." je pre nás povzbudením k pomoci a oceneniu Vašej snahy. Chýbajúca snaha o prečítanie textu z Vašej strany môže znamenať, že Vám nikto nebude chcieť pomôcť. Chybne prečítaný text Vám opravíme a určite sa z Vás vysmievať nebudeme.

3. V prípade, že vkladáte obrázok na prečítanie priamo na fórum, pamätajte, prosím, na jeho dostatočnú veľkosť. Text si radšej poposúvame kurzorom myši, než by sme odbiehali pre lupu.

4. Pokiaľ je to možné, tak je vždy lepšie, ak je na obrázku viac textu na porovnanie nejasných písmen.

5. Ku každej žiadosti na čítanie z matrík by mal byť pripojený odkaz na originálnu matriku, aby sme dokázali porovnať nejasné písmená.

6. Prosíme autorov jednotlivých príspevkov, aby po vyriešení daného problému doplnili do názvu témy slovo "VYRIEŠENÉ" (kliknutím na ceruzku v prvom príspevku v danom článku sa otvorí možnosť editácie názvu témy).

Ďakujeme Vám za porozumenie :-)
Mojmír
Veterán
Veterán
Príspevky: 572
Dátum registrácie: 22 Okt 2012, 12:27

Úmrtie Andreja Brodnianského

Príspevok od užívateľa Mojmír » 31 Jan 2019, 12:28

Poprosil by som o potvrdenie, či som dobre prečítal maďarský zápis:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=1122130

Ja tam čítam:
Dňa 22.5.1882 v Banskej Bystrici na mrtvicu zomrel Andrej Brodnianský, ev a.v. učitel z Krupiny,
manžel Kataríny Čečetkovej.
Dožil sa 52 rokov a 4 mesiacov.
24.5.1882 ho v Krupine pochovali Július Droppa, ev a.v. farár z Babinej a Ján Slančík, ev a.v. farár z Dobrej Nivy.



Užívateľov profilový obrázok
patricius95
Veterán
Veterán
Príspevky: 1983
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:08
Predkovia z oblasti: Rod Zakarovský a Koscik z Ruských Pekľan a Ličartoviec, Leľo z Havranca a Trenčanský z Nitrianskej Stredy
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Úmrtie Andreja Brodnianského

Príspevok od užívateľa patricius95 » 31 Jan 2019, 13:03

Dobrý deň,
máte to prečítané správne, iba miestom pôvodu podľa matričného zápisu bola Banská Bystrica a miestom bydliska Krupina.
S pozdravom
Patrik Zakarovský

Mojmír
Veterán
Veterán
Príspevky: 572
Dátum registrácie: 22 Okt 2012, 12:27

Re: Úmrtie Andreja Brodnianského

Príspevok od užívateľa Mojmír » 01 Feb 2019, 14:39

Aha, ja som si myslel že Banská Bystrica je miesto úmrtia a ono je to miesto narodenia,
kde sa Andrej Brodnianský 11.5.1831 naozaj narodil.

Pozrel som sa do Evanjelickej encyklopédie Slovenska.
Július Droppa bol ev a.v.farárom v Babinej 1876-1909.
Farárom v Dobrej Nive nebol Ján Slančík, ale Ján Slávik,
ktorý v Dobrej Nive pôsobil 1882-1926.

V roku 1921 Ján Slávik už ako zvolenský senior vydal knihu
„Dejiny Zvolenského evanjelického a.v. bratstva a seniorátu“
v ktorej takto popísal život Andreja Brodnianského:

„60. Ondrej Brodňansky narodený 11. mája r. 1832. v Bystrici z Ondreja a Zuzanny Šader.
Učil sa na Belej v Šajó Gemeri za 2 roky, od r. 1844—49. v Štiavnici, zatým v Modre,
potom prijal povolanie za pomocného učiteľa do Očovej,
odkiaľ r. 1854. dňa 29. apríla povolaný bol do Krupiny, kde až do smrti účinkoval.
Chválili ho ako pilného a spôsobného učiteľa.“

Čo Ján Slávik nevedel je fakt, že Andrej Brodnianský bol riadnym členom Matice slovenskej číslo 284.
Rok narodenia 1832 je asi preklep.

milestone
Veterán
Veterán
Príspevky: 647
Dátum registrácie: 02 Jan 2013, 20:17
Predkovia z oblasti: Frivaldszky, Hidvéghy, Sujanszky, Zamaróczy - Trenčianska župa

Re: Úmrtie Andreja Brodnianského

Príspevok od užívateľa milestone » 02 Feb 2019, 01:11

Mojmír napísal:
31 Jan 2019, 12:28
Poprosil by som o potvrdenie, či som dobre prečítal maďarský zápis:...24.5.1882 ho v Krupine pochovali Július Droppa, ev a.v. farár z Babinej a Ján Slančík, ev a.v. farár z Dobrej Nivy.
Mojmír napísal:
01 Feb 2019, 14:39
..Farárom v Dobrej Nive nebol Ján Slančík, ale Ján Slávik, ktorý v Dobrej Nive pôsobil 1882-1926...
Pán Mojmír, v matričnom zápise je zapísaný "Szlávik János".

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní