Narození Pribiš 1897 Madarština

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Čítanie starých dokumentov"
V prípade, že potrebujete pomoc s prečítaním alebo prekladom akéhokoľvek záznamu, dodržujte, prosím, nižšie uvedené zásady. Pomôžete tak všetkým zúčastneným.

1. Do predmetu správy napíšte, napr.: "Narodenie 1758 Prešov latinčina" alebo "Príčina smrti 1862 maďarčina" (Predmet typu "Prosím o prečítanie a o preklad" alebo "Prosba o preklad" vskutku správna nie je).

2. Vždy napíšte do tela správy to, čo sami zvládnete prečítať aj keby to malo byť chybné alebo útržkovité. Váš zápis typu: ".... Maria ? (asi Jurčo?), filia (?dcéra) ... a ..." je pre nás povzbudením k pomoci a oceneniu Vašej snahy. Chýbajúca snaha o prečítanie textu z Vašej strany môže znamenať, že Vám nikto nebude chcieť pomôcť. Chybne prečítaný text Vám opravíme a určite sa z Vás vysmievať nebudeme.

3. V prípade, že vkladáte obrázok na prečítanie priamo na fórum, pamätajte, prosím, na jeho dostatočnú veľkosť. Text si radšej poposúvame kurzorom myši, než by sme odbiehali pre lupu.

4. Pokiaľ je to možné, tak je vždy lepšie, ak je na obrázku viac textu na porovnanie nejasných písmen.

5. Ku každej žiadosti na čítanie z matrík by mal byť pripojený odkaz na originálnu matriku, aby sme dokázali porovnať nejasné písmená.

6. Prosíme autorov jednotlivých príspevkov, aby po vyriešení daného problému doplnili do názvu témy slovo "VYRIEŠENÉ" (kliknutím na ceruzku v prvom príspevku v danom článku sa otvorí možnosť editácie názvu témy).

Ďakujeme Vám za porozumenie :-)
vorky
Odborník
Odborník
Príspevky: 253
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa vorky » 29 Nov 2017, 10:35

duros napísal:
29 Nov 2017, 09:31
vorky napísal:
29 Nov 2017, 09:19
Našiel som knihu o obci Rabca, vid dole. Medzi mlynarmi tam Tapak nie je uvedeny. Nejaky Peter Ťapák bol kaplánom vo farnosti Rabca v rokoch 1970 – 1973.

http://rabca.sk/media/Rabca_monografia.txt
Mate pravdu, ale pri niektorych mlynoch je uvedene, ze sa v nich vystriedali viaceri mlynari, pricom nie su vymenovani. Kedze Andrej pozna miestne pomery a miestne matriky, predpokladam, ze vie, o com pise.
Samozrejme, ja nevylucujem, ze boli mlynarmi v Rabci. Navyse ta kniha je z roku 1995. Autor proste vychadzal z toho, co v archivoch v danej dobe a moznostiach nasiel, rozhodne to nie je vycerpavajuci subor informacii. Tento autor napisal aj knihu o Oravskej Polhore, susediaca obec - spolocna farnost. A v knihe o Polhore ma sice vela informacii, no niektore veci mu chybaju, napr. nema tam uvedene, kto bol richtarom v 1839 (len priklad). To je presne to co pisete vy, nenasiel informaciu, tak nenapisal, opomenul rok. To iste sa kludne mohlo stat s mlynarom Tapakom v Rabci. Nenasiel dokument, nenapisal.

Pozrel som indexy a nasiel som jeden zaznam mlynara Tapaka v Rabci (hoci miesto bydliska je pisane ako Polhora a prepisane na Rabca)

Theresia Tapak, nar. 23.7.1884, rodicia Andreas Tapak a Verona Dendis, mlynar, str. 214
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

PS: asi som si mal najskor pozriet indexy a az nasledne hladat knihu...
Naposledy upravil/-a vorky v 29 Nov 2017, 10:39, upravené celkom 1 krát.



vorky
Odborník
Odborník
Príspevky: 253
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa vorky » 29 Nov 2017, 10:38

andrej58 napísal:
29 Nov 2017, 10:14
K Ťapákovcom- to že mali v prenájme mlyn v Rabči mám len z ústneho podania. Pôvodne bývali v Hruštíne a predtým v Dlhej. Mlynárčili minimálne 3 pokolenia.
Tu je záznam o narodení jedného zo synov mlynára record-image_33SQ-GRQW-XZQ.jpg
Z akeho roku je narodenie Karola? Pred ci po narodeni Theresie (1884), vid moj prispevok?

andrej58
Veterán
Veterán
Príspevky: 433
Dátum registrácie: 02 Nov 2012, 10:03
Predkovia z oblasti: Orava,Marmárosziget

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa andrej58 » 29 Nov 2017, 15:05

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KH3R-TLB
Karol sa narodil 1878 - táto vetva pochádzala z Dlhej, farnosť Sedliacka Dubová

vorky
Odborník
Odborník
Príspevky: 253
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa vorky » 29 Nov 2017, 15:35

Cize najskor boli v Hrustine a az neskor prisli do Rabce.

andrej58
Veterán
Veterán
Príspevky: 433
Dátum registrácie: 02 Nov 2012, 10:03
Predkovia z oblasti: Orava,Marmárosziget

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa andrej58 » 29 Nov 2017, 15:39

čo som kedysi dávno zbežne pozeral...boli Hruštín, Námestovo, Rabča-ale tú Rabču mám len z počutia. Tento Andrej Ťapák prišiel (ak ma pamäť neklame) z Dlhej-kde boli jeho rodičia tiež mlynári.

mkey
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 12 Nov 2017, 19:04
Predkovia z oblasti: Nitra

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa mkey » 30 Nov 2017, 01:17

Moc děkuji za skvělé informace ;) jste super zkusím pátrat po dalších dokumentech poradíte mi kam se obrátit ? Karlol ,Teresie,Maria,Andreas byli sourozenci mé prababičky napsala jsem do státního archivu zkouším dohledat rodiče Marie Tyapákové.Myslíte že je nějaká šance zjistit zda mlýn existuje? moc děkuji všem za skvělé zprávy

andrej58
Veterán
Veterán
Príspevky: 433
Dátum registrácie: 02 Nov 2012, 10:03
Predkovia z oblasti: Orava,Marmárosziget

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa andrej58 » 30 Nov 2017, 08:27

mkey napísal:
30 Nov 2017, 01:17
Moc děkuji za skvělé informace ;) jste super zkusím pátrat po dalších dokumentech poradíte mi kam se obrátit ? Karlol ,Teresie,Maria,Andreas byli sourozenci mé prababičky napsala jsem do státního archivu zkouším dohledat rodiče Marie Tyapákové.Myslíte že je nějaká šance zjistit zda mlýn existuje? moc děkuji všem za skvělé zprávy
http://www.szpb.sk/bojovnik/Bojovnik_212011.pdf podĺa tohto článku mlyn vyhorel v r.1944, či bol obnovený po vojne neviem. Mlyny sa väčšinou prenajímali od obce na určité obdobie, mlynári neboli vlastníkmi. Tu sa o nich niečo písalo viewtopic.php?t=5100
Skúste napísať čo viete o Ťapákovcoch. Máte ich sobáš? ....
Podľa zápisu v matrike narodených, ktorý ste uviedli sa János Tyapak (Ján Tapák,Ťapák) narodil v Sedliackej Dubovej na Orave okolo r. 1856
https://www.familysearch.org/search/rec ... id=1554443 máte tu kandidátov
matriky Sedliackej Dubovej sú tu: https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library
Zuzana Gyago (Zuzana Ďaďová) by sa mala narodiť v Pribiši okolo r.1860 máte viac kandidátok https://www.familysearch.org/search/rec ... id=1554443 matriky farnosti Pucov kde patril aj Pribiš sú nedostupné https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library matriky sú uložené v Štátnom archíve Bytča. Civilné matriky od r. 1895-1906 v pobočke Dolný Kubín.
Tu je kde sa nachádza Pribiš pre Vašu orientáciu http://mapa-mapy.info.sk/mapa/pribis/
Niečo o obci http://www.pribis.sk/historia-obce.html

mkey
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 12 Nov 2017, 19:04
Predkovia z oblasti: Nitra

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa mkey » 04 Dec 2017, 16:51

andrej58

Dobrý den ,


jejich sobáš nemám kde by se dal sehnat ? je to uzavření manželství ? o Tápákovcích víém málo ale z toho co jste poslal co se stalo v mlýně za tragedii přežila zřejmě Marie Ťápáková a její sestra .Marie Ťapáková byla matka mé babičky narodila se 11.2.1897 a zemřela v roce 1960 v Čechách nepamatuji si jí.Předpokládám že dvě dcery co odvezli do koncentračního tábora a přežily tak ona je jedna z nich.Moc bych se chtěla dozvědět víc.Má babička dcera Marie Ťapákové zemřela před 2 lety bylo jí 93 let moc jsme se nestýkali žila daleko nám vyprávěla že v rodině byla tragédie tak to asi bylo s mlýnem děkuji moc za všechny informace moc to pro mě znamená

andrej58
Veterán
Veterán
Príspevky: 433
Dátum registrácie: 02 Nov 2012, 10:03
Predkovia z oblasti: Orava,Marmárosziget

Re: Narození Pribiš 1897 Madarština

Príspevok od užívateľa andrej58 » 06 Dec 2017, 12:38

Podľa toho článku mlynára zabili - skúste osloviť faru v Pucove a Pribiši či tam nie je záznam o úmrtí. Zároveň či nie je záznam o úmrtí jeho syna.
zápis v sobášnej matrike - https://www.familysearch.org/search/rec ... id=1554443 podľa indexácie sa tomuto páru narodilo prvé dieťa 1883, skúste osloviť ŠA Bytča (tu sú uložené matriky z týchto období) či by Vám nedohľadali záznam o sobáši typoval by som rozpätie rokov 1876-1883. Určite to bude spoplatnené.
http://www.geni.sk/statny-archiv-v-bytci-kontakty/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní