1825, latinčina, Budapešť, Ulman

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Čítanie starých dokumentov"
V prípade, že potrebujete pomoc s prečítaním alebo prekladom akéhokoľvek záznamu, dodržujte, prosím, nižšie uvedené zásady. Pomôžete tak všetkým zúčastneným.

1. Do predmetu správy napíšte, napr.: "Narodenie 1758 Prešov latinčina" alebo "Príčina smrti 1862 maďarčina" (Predmet typu "Prosím o prečítanie a o preklad" alebo "Prosba o preklad" vskutku správna nie je).

2. Vždy napíšte do tela správy to, čo sami zvládnete prečítať aj keby to malo byť chybné alebo útržkovité. Váš zápis typu: ".... Maria ? (asi Jurčo?), filia (?dcéra) ... a ..." je pre nás povzbudením k pomoci a oceneniu Vašej snahy. Chýbajúca snaha o prečítanie textu z Vašej strany môže znamenať, že Vám nikto nebude chcieť pomôcť. Chybne prečítaný text Vám opravíme a určite sa z Vás vysmievať nebudeme.

3. V prípade, že vkladáte obrázok na prečítanie priamo na fórum, pamätajte, prosím, na jeho dostatočnú veľkosť. Text si radšej poposúvame kurzorom myši, než by sme odbiehali pre lupu.

4. Pokiaľ je to možné, tak je vždy lepšie, ak je na obrázku viac textu na porovnanie nejasných písmen.

5. Ku každej žiadosti na čítanie z matrík by mal byť pripojený odkaz na originálnu matriku, aby sme dokázali porovnať nejasné písmená.

6. Prosíme autorov jednotlivých príspevkov, aby po vyriešení daného problému doplnili do názvu témy slovo "VYRIEŠENÉ" (kliknutím na ceruzku v prvom príspevku v danom článku sa otvorí možnosť editácie názvu témy).

Ďakujeme Vám za porozumenie :-)
laco
Odborník
Odborník
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 11 Apr 2014, 20:01
Predkovia z oblasti: Nitrianský Hrádok, Bánov - Rosival, Necpaly - Justh, Bratislava a Záhorie - Klempa

1825, latinčina, Budapešť, Ulman

Príspevok od užívateľa laco » 05 Jún 2018, 17:17

Zdravím všetkých,

najprv som si myslel, že som našiel šestorčatá (teda nie naozaj, ale znie to dobre).

https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 9X-SB9Y-GH

Záznam je z katolíckej matriky v Pešti z roku 1825 - záznamy 215-220 sú krsty šiestich detí, Mórica (Mauritius) Ulmann-a a Victorie (Veronica) Hirschl???. Predpokladám (na 99%), že sa jedná o konverziu zo židovstva. Akurát mi chýba krst otca. Takže zatiaľ mám nasledovné otázky:

1. Pri otcovi je náboženstvo RCath, to je jasné. Aké je náboženstvo u matky? Henbina(???) mi nedáva žiaden zmysel.

2. Sú záznamy 219 a 220 tí istí rodičia? A je to ten istý dátum? Matka sa zmenila z Viktórie na Veroniku, otec z Mauritius na Mauritius Joannes

3. Aké je zamestnanie otca? nobilis Inastor Magnat? mi tiež nedá zmysel.

4. Záznam 218 Vilhelmus Josephus dúfam, že druhé meno som dobre prečítal. zaujíma ma vek dieťaťa Anni pis je anni p[r]i[mi]s, teda vek jeden rok, narodený 4. februára 1825?

5. Čítam správne meno matky ako Hirschl?


Zatiaľ ďakujem, možno budem mať aj ďalšie otázky k tejto strane.

Laco



Užívateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 3030
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: 1825, latinčina, Budapešť, Ulman

Príspevok od užívateľa duros » 05 Jún 2018, 19:22

Tie znaky na konci riadka, ktore sa Vam zdaju ako "n" je znak ", znamenajuci nasu pomlcku. Takze:
ad 1) Hebrea
ad 2) Zvadza to k tomu, ze by to tak mohlo byt, ale matie ma vek tych poslednych dvoch deti (10 a 7 mesiacov).
ad 3) Qaestor Magnat.
ad 4) Ano.
ad 5) Ano.

Užívateľov profilový obrázok
patricius95
Veterán
Veterán
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:08
Predkovia z oblasti: Rod Zakarovský a Koscik z Ruských Pekľan a Ličartoviec, Leľo z Havranca a Trenčanský z Nitrianskej Stredy
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: 1825, latinčina, Budapešť, Ulman

Príspevok od užívateľa patricius95 » 05 Jún 2018, 20:18

duros napísal:
05 Jún 2018, 19:22
ad 2) Zvadza to k tomu, ze by to tak mohlo byt, ale matie ma vek tych poslednych dvoch deti (10 a 7 mesiacov).
č. 219 má vek 8 rokov a 10 mesiacov, č. 220 má vek 7 rokov a 7 mesiacov. Podľa mňa sú to tí istí rodičia, len pán farár sa pri prepisovaní do matriky zrejme pomýlil s krstným menom matky.
S pozdravom
Patrik Zakarovský

Užívateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 3030
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: 1825, latinčina, Budapešť, Ulman

Príspevok od užívateľa duros » 05 Jún 2018, 20:27

patricius95 napísal:
05 Jún 2018, 20:18
duros napísal:
05 Jún 2018, 19:22
ad 2) Zvadza to k tomu, ze by to tak mohlo byt, ale matie ma vek tych poslednych dvoch deti (10 a 7 mesiacov).
č. 219 má vek 8 rokov a 10 mesiacov, č. 220 má vek 7 rokov a 7 mesiacov. Podľa mňa sú to tí istí rodičia, len pán farár sa pri prepisovaní do matriky zrejme pomýlil s krstným menom matky.
Este som nic nepil a uz som slepy! :-/ Jasne, mas pravdu.

laco
Odborník
Odborník
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 11 Apr 2014, 20:01
Predkovia z oblasti: Nitrianský Hrádok, Bánov - Rosival, Necpaly - Justh, Bratislava a Záhorie - Klempa

Re: 1825, latinčina, Budapešť, Ulman

Príspevok od užívateľa laco » 06 Jún 2018, 19:46

Ďakujem všetkým za pomoc.

Ináč tá matka zomrela ako Veronika Ullmann, rod. Hirschel. Keďže som ju našiel vo viedenskej židovskej matrike, tak asi až do smrti zostala židovkou.:-) Prežila tak manžela, ako aj jeho druhú manželku. Už zostávajú len také drobnosti, že kde nájsť záznam o sobáši a rozvode, zistiť, či jej manžel bol tiež pôvodne židovského náboženstvo, kde nájsť židovské matriky z Petrovaradína a pod.

Laco

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných