Priezvisko nevesty - svadba v r. 1788

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Čítanie starých dokumentov"
V prípade, že potrebujete pomoc s prečítaním alebo prekladom akéhokoľvek záznamu, dodržujte, prosím, nižšie uvedené zásady. Pomôžete tak všetkým zúčastneným.

1. Do predmetu správy napíšte, napr.: "Narodenie 1758 Prešov latinčina" alebo "Príčina smrti 1862 maďarčina" (Predmet typu "Prosím o prečítanie a o preklad" alebo "Prosba o preklad" vskutku správna nie je).

2. Vždy napíšte do tela správy to, čo sami zvládnete prečítať aj keby to malo byť chybné alebo útržkovité. Váš zápis typu: ".... Maria ? (asi Jurčo?), filia (?dcéra) ... a ..." je pre nás povzbudením k pomoci a oceneniu Vašej snahy. Chýbajúca snaha o prečítanie textu z Vašej strany môže znamenať, že Vám nikto nebude chcieť pomôcť. Chybne prečítaný text Vám opravíme a určite sa z Vás vysmievať nebudeme.

3. V prípade, že vkladáte obrázok na prečítanie priamo na fórum, pamätajte, prosím, na jeho dostatočnú veľkosť. Text si radšej poposúvame kurzorom myši, než by sme odbiehali pre lupu.

4. Pokiaľ je to možné, tak je vždy lepšie, ak je na obrázku viac textu na porovnanie nejasných písmen.

5. Ku každej žiadosti na čítanie z matrík by mal byť pripojený odkaz na originálnu matriku, aby sme dokázali porovnať nejasné písmená.

6. Prosíme autorov jednotlivých príspevkov, aby po vyriešení daného problému doplnili do názvu témy slovo "VYRIEŠENÉ" (kliknutím na ceruzku v prvom príspevku v danom článku sa otvorí možnosť editácie názvu témy).

Ďakujeme Vám za porozumenie :-)
Anna Theresia
Člen
Člen
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 10 Jún 2018, 16:50
Predkovia z oblasti: Slovensko: býv. Prešporská a Nitrianska stolica, Srbsko: Vojvodina-Báčka (pôvodne Hont a Gemer), Chorvátsko

Priezvisko nevesty - svadba v r. 1788

Príspevok od užívateľa Anna Theresia » 28 Jún 2018, 19:24

Dobrý deň.
Rada by som požiadala o pomoc s prečítaním/ rozlúštením priezviska nevesty v zázname sobáša zo dňa 12.05.1788, Dechtice, druhý zápis vľavo hore:
Joannes Jacskovics ... cum hon. Virgine Dorothea Joannis Mikovics (?) Incola Binoczensis (Bínovce) filia, svedok Andreas Mik? (Mikenits? z rodiny nevesty?)
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Lebo v Bínovciach som priezvisko Mikovics (teda ak som to prečítala správne) v predpokladanej dobe narodenia nevesty vôbec nenašla, iba Mikinicz. Možno p.farár iba prepočul meno z inej obce?
Dorothea , nar.23.06.1769, Bínovce, otec Joan Mikinicz:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Ďakujem každému za prečítanie.



Užívateľov profilový obrázok
patricius95
Veterán
Veterán
Príspevky: 1777
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:08
Predkovia z oblasti: Rod Zakarovský a Koscik z Ruských Pekľan a Ličartoviec, Leľo z Havranca a Trenčanský z Nitrianskej Stredy
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Priezvisko nevesty - svadba v r. 1788

Príspevok od užívateľa patricius95 » 28 Jún 2018, 19:30

Priezvisko nevesty, Mikovič, ste podľa mňa prečítali správne. Skúste pozrieť okolité farnosti, resp. aspoň index, či sa také priezvisko nevyskytovalo niekde po okolí.
S pozdravom
Patrik Zakarovský

Anna Theresia
Člen
Člen
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 10 Jún 2018, 16:50
Predkovia z oblasti: Slovensko: býv. Prešporská a Nitrianska stolica, Srbsko: Vojvodina-Báčka (pôvodne Hont a Gemer), Chorvátsko

Re: Priezvisko nevesty - svadba v r. 1788

Príspevok od užívateľa Anna Theresia » 28 Jún 2018, 19:32

Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných