Stavba domu / vlastníci

Akékoľvek iné otázky, v ktorých potrebujete poradiť (nie priezviská, matriky, archívy, čítanie materiálov a pod. - na to sú zvlášť subfóra!).
3angel
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 02 Nov 2013, 13:19
Predkovia z oblasti: Szelessy, Novotny / Čachtice

Dobrý večer,
na katastrálnej mape z roku 1912 som našiel aj náš dom, na parcelách 936, 937, 938:
https://maps.hungaricana.hu/en/MOLTerke ... 07%2C-4153
Kataster-Cachtixce-1912.jpg
Dalo by sa zistiť, kedy bol dom postavený a komu patril? Ak áno, ako a kde? Som laik...
Vopred ďakujem.
Používateľov profilový obrázok
patricius95
Veterán
Veterán
Príspevky: 3234
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:08
Predkovia z oblasti: Ličartovce → Zakarovský, Ruské Pekľany → Koscik, Havranec → Leľo, Nitr. Streda → Trenčiansky
Bydlisko: Prešov

Dobrý večer,
vo Vašom prípade by bolo vhodné preštudovať katastrálne záznamy z obce. Ústrednom archíve geodézie a kartografie na Chlumeckého ulici v Bratislave si overte, či archivujú staršiu katastrálnu mapu a katastrálny operát z obce. Tam by mali byť uvedení predošlí vlastníci z 2. polovice 19. stor. Údaje zo začiatku 20. stor. by mal archivovať príslušný Štátny archív, no aj to si vopred radšej overte. Presný dátum výstavby domu však asi skôr nezistíte.
S pozdravom
Patrik Zakarovský
vorky
Veterán
Veterán
Príspevky: 511
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Presne ako píše patricius95.

Doplnil by som len to, že záznamy o dedení/predaji danej parcely, prípadne s domom, sú archivované v pozemkovej knihe (tzv. pozemno-knižný protokol) na príslušnom katastri nehnuteľností. Tam sa spoľahlivo dozviete, kto a kedy danú parcelu vlastnil.
vorky
Veterán
Veterán
Príspevky: 511
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Tu je odkaz na zoznam archivovaných pôvodných katastrálnych máp Ústavom geodézie v BA

https://www.geoportal.sk/sk/archiv/koma ... ny-operat/
3angel
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 02 Nov 2013, 13:19