Rajecká Lesná / Francie / USA

Pátrate v konkrétnej oblasti? Dajte vedieť ostatným, možno zistíte, že pátrate po tých istých predkoch.
jaaara1970
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 18 Okt 2016, 22:22
Predkovia z oblasti: Rajecká Lesná

Pátrám po příbuzných, žijících i nežijících, původem z Rajecké Lesné (Frivald / Frivaldnadas) - příjmení Jakubes (Jakubesz), Tužinčin (Fryvaldszky Tuzsincsin), Smolka, Eliš, Gajdoš, Kľucho, Mikuš, Múdry.

Začal jsem jako asi spousta amatérů na familysearch, bohužel tam jsou pro Raj. Lesnou jen nepřesné přepisy bez snímků matričních knih, ale měl bych mít přes Mormony v Praze k dispozici možnost dostat se k mikrofilmu s matrikou) - pro mě schůdnější cesta než jet prátrat do archivu do Bytče), každopádně uvítám jakékoliv rady / postřehy.

Řada mých předků odjela před 2. světovou válkou pracovat do Francie (městečko Éve, farma p. Chartiera, většinou se vrátili) - tady jsem se zatím seknul na online zdrojích - nevíte zda jsou dostupné FR matriky narození / sňatků ze 30. let 20. století?

Před a po 1. světové válce bylo z Frivaldu několik vystehovaleckých vln do USA - vypadá to, že jsem vypátral větev rodiny Smolků, žijící v Michiganu, tady si to ale ještě potřebuji potvrdit z matriky.

v USA se hojně vyskytuje i jméno Jakubes, předpokládám, že to může mít také původ v Rajecké Lesné.

Uvítám jakýkoliv komentář či info. Rodokmen si zatím udržuji na Myheritage, ale začínám narážet na limit 250 záznamů, Pokud by měl kdokoliv zájem, pošlete PM, povolím vám přístup.

Jaroslav Jakubes
milestone
Veterán
Veterán
Príspevky: 893
Dátum registrácie: 02 Jan 2013, 20:17

jaaara1970 napísal:Pátrám po příbuzných, žijících i nežijících, původem z Rajecké Lesné (Frivald / Frivaldnadas) - příjmení Jakubes (Jakubesz), Tužinčin (Fryvaldszky Tuzsincsin), Smolka, Eliš, Gajdoš, Kľucho, Mikuš, Múdry...Uvítám jakýkoliv komentář či info...
Jednou z možností, ako pátrať po Vašich žijúcich príbuzných v Rajeckej Lesnej je https://www.katasterportal.sk/kapor/