Müller a Miller - to isté priezvisko?

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Hľadám predka"
Skôr, než položíte otázku v tomto fóre, odporúčame Vám prečítať si tieto pravidlá a snažiť sa ich dodržiavať vo vlastnom záujme, aby Vám skúsenejší kolegovia mohli čo najskôr a čo najpresnejšie odpovedať:
1) Do predmetu témy napíšte konkrétne priezvisko, po ktorom pátrate, prípadne aj oblasť. Ak napíšete "Hľadám predkov", bude názov témy zmenený, pretože predkov tu hľadajú všetci, navyše ide o duplicitu s názvom subfóra.
2) Snažte sa uviesť všetky fakty, ktoré k danému predkovi viete, či už je to narodenie, úmrtie, sobáš, vierovyznanie, lokality, v ktorých žil, alebo čokoľvek iné. Akýkoľvek fakt je lepší, ako nič a môže viesť k rýchlejšej identifikácii.
3) Ak ide o osobu, ktorá už nežije, pridajte link na dokument, týkajúci sa osoby, alebo priložte sken dokumentu, aby sa predišlo omylom pri Vašom čítaní záznamu. Nebuďte ješitní, že Vám sa to stať nemôže. Stáva sa to každému, najmä v začiatkoch. Od toho sme tu, aby sme Vám pomohli, nikoho vopred nezatracujeme.

Ďakujeme za pochopenie a želáme veľa úspechov v pátraní po predkoch.
mitoxy
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 04 Feb 2019, 14:02
Predkovia z oblasti: Malacky, Šenkvice, Vrtižer/Plevník/Predmier

Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa mitoxy » 04 Feb 2019, 15:28

Dobry den,

pri tvorbe rodokmena som sa dostal po Stefana Müllera, nar. 20.7.1859 vo Velkych Levaroch:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVNX-6DFL

Jeho rodicmi su Georgius Müller a Anna Vollemann. Ked som pozeral v matrike sobasov, tak 18.2.1849 boli zosobaseni:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Kedze ale v tej matrike sobasov nie je napisany ich vek, tak odhadom som v matrike krstov hladal do roku 1831 Georgiusa Müllera. Toho som nenasiel, ale 17.2.1828 bol vo Velkych Levaroch narodeni Georgius Miller:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVNX-DWB7

Ako si mozem byt isty, ze je to ten isty clovek?

V istej praci na internete som nasiel vetu, ze: "O súpise z roku 1759 bolo v habánskom dvore vo Veľkých Levároch zapísaných 17 osôb v 15 rodinách s napospol nemeckými priezviskami – Kaufman, Keller, Horn, Jänge, Schmidt, Baumgartner, Stock, Müller, Bernhauser, Mayer, Wirth, Welscherle, Miller, Pullmann a Amsler. " Teda zvlast Müller a Miller, ako by to boli dve rozne priezviska?
link na pracu: https://is.muni.cz/el/1421/jaro2012/ETB ... _NEMCI.pdf

Dakujem za odpovede



Užívateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 3394
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa duros » 05 Feb 2019, 10:23

V minulosti neexistovala gramatika, pisalo sa ako sa poculo, takze striktne sa pridrziavat jedneho tvaru je nezmysel. Ak si chcete byt isty vysledkom, skuste, ci to dieta s priezviskom Miller nezomrelo, alebo ci sa nezosobasilo znovu pod priezviskom Miller, ale osobne o tom dost pochybujem.

temp
Člen
Člen
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:23

Re: Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa temp » 05 Feb 2019, 12:15

Uplny suhlas, napr. co sa tyka Miller, tak u mna to boli aj Müller, Müllner alebo pri mene Wirth to bolo Wirt, Würth, Virth, Virt, ...
Bernhauser, Pernhauser, ...

mitoxy
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 04 Feb 2019, 14:02
Predkovia z oblasti: Malacky, Šenkvice, Vrtižer/Plevník/Predmier

Re: Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa mitoxy » 05 Feb 2019, 13:10

Vdaka obom za utvrdenie, aj som si to myslel, len ma zmiatla ta sprava, kde su to dve rozne rodiny, tak som sa potreboval uistit :)
temp napísal:
05 Feb 2019, 12:15
Uplny suhlas, napr. co sa tyka Miller, tak u mna to boli aj Müller, Müllner alebo pri mene Wirth to bolo Wirt, Würth, Virth, Virt, ...
Bernhauser, Pernhauser, ...
Aj ja mam v rodine okrem Mullerovych aj Wirth aj Bernahuserov ;)

temp
Člen
Člen
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:23

Re: Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa temp » 06 Feb 2019, 13:37

Este k tym menam. Bezne sa mi stavalo, ze napr. narodil sa ako Vűrth, zenil sa ako Virth alebo Wirth, zomrel ako Wirth. Ako bolo spomenute, pravopis bol asi vo vyvoji. Zmenil sa farar alebo sa dotycny prestahoval a bolo tiez meno inak pisane.

Niekedy sa mi ale videlo, akoby farar v niektorych obdobiach odlisoval sucasnikov. Ked boli v obci dva rody rovnakeho mena. Napriklad jednych pisal vacsinou Virth a druhych vacsinou Wirth. Nebolo to vsak 100% a casom sa to mohlo menit.

pre mitoxy: :-) vela stastia v patrani. Poslal som Vam sukromnu spravu ohladom pripadnej spoluprace v moznych stycnych bodoch.

Užívateľov profilový obrázok
harmi1930
Veľmi aktívny člen
Veľmi aktívny člen
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 09 Jún 2017, 15:56
Predkovia z oblasti: Podlužany/Tekovská Nová Ves (Nová Dedina), Pezinok/Častá/Ch.Grob, Smolník (pri Snine)

Re: Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa harmi1930 » 06 Feb 2019, 15:13

To máte ešte vlastne celkom jednoduchý prípad, ja som pri priezvisku (v dnešnej podobe) Borušovič zozbieral nasledovné verzie:

Barusovics
Barussevicz
Barussovits
Borcševits
Borcssovrcs
Bornszevicz
Boruschevicz
Borusevits
Borusewits
Boruskovics
Boruslowicz
Borusrevicz
Borussovits
Borussowic
Borussowicz
Borustovicz
Boruszevicz
Boruszolvicz
Boruszowicz
Boryszowic

Niektoré z nich sú "legitímne" varianty, ale iné boli len výsledkom voľnejšej interpretácie :roll: indexovača na familysearch, ktorý nie úplne ovládal miestne priezviská.

ph

temp
Člen
Člen
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:23

Re: Müller a Miller - to isté priezvisko?

Príspevok od užívateľa temp » 06 Feb 2019, 15:23

:-) ... slušnéé

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní