Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Hľadám predka"
Skôr, než položíte otázku v tomto fóre, odporúčame Vám prečítať si tieto pravidlá a snažiť sa ich dodržiavať vo vlastnom záujme, aby Vám skúsenejší kolegovia mohli čo najskôr a čo najpresnejšie odpovedať:
1) Do predmetu témy napíšte konkrétne priezvisko, po ktorom pátrate, prípadne aj oblasť. Ak napíšete "Hľadám predkov", bude názov témy zmenený, pretože predkov tu hľadajú všetci, navyše ide o duplicitu s názvom subfóra.
2) Snažte sa uviesť všetky fakty, ktoré k danému predkovi viete, či už je to narodenie, úmrtie, sobáš, vierovyznanie, lokality, v ktorých žil, alebo čokoľvek iné. Akýkoľvek fakt je lepší, ako nič a môže viesť k rýchlejšej identifikácii.
3) Ak ide o osobu, ktorá už nežije, pridajte link na dokument, týkajúci sa osoby, alebo priložte sken dokumentu, aby sa predišlo omylom pri Vašom čítaní záznamu. Nebuďte ješitní, že Vám sa to stať nemôže. Stáva sa to každému, najmä v začiatkoch. Od toho sme tu, aby sme Vám pomohli, nikoho vopred nezatracujeme.

Ďakujeme za pochopenie a želáme veľa úspechov v pátraní po predkoch.
vorky
Člen
Člen
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa vorky » 19 Feb 2017, 21:30

Poziadal by som o pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka.

Ako som uz pisal, na prelome 18/19 storocia dochadza k tomu, ze rod Dvorcak v Polhore "zmizol" a vyskytuje sa len Vorcak. V druhej polovici 18 storocia zili v Polhore dvaja Dvorcakovci - Jakub a Jozef. Obaja mali syna Stefana, neviem rozlisit, ktory z nich je moj predok. A to za predpokladu, ze rod Dvorcak je priamy predchodca rodu Vorcak (doslo k vypusteni D), co vsak nemusi byt fakt.

Stefan Dvorcak 1

Stephanus Dvorscak, narodeny 23.12.1770, rodicia Josephus a Sophia, krstni Joannes Talaga a asi Marina Gonsor, str. 415
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Stefan Dvorcak 2

Stephan Dvorscak, narodeny 11.12.1775, rodicia Jacobus a Eva, krstni Ladislaus Heretik a Ana Kitka, str. 421
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Mozno pomoze, komu boli Dvorcakovci krstni rodicia

Eva Dvorscak, krstna u Dominaka, 1767, str. 410
Jacobus Dvorsčak, u Talagu, 1767, str. 410
Jacobus Dvorsčak, u Kitku, 1769, str. 413
Eva Dvorscak, u Talagu, 1769, str. 413
Jacobus Dvorsčak, u Kajdiaka, 1770, str. 413
Jacobus Dvorscak, u Kitku, 1771, str. 415
Jacobus Dvorscak, u Heretika a Stetara, 1771, str. 417
Jacobus a Eva Dvorscak, u Stetara, 1775, str. 419
Jacobus Dvorscak, u Borovku, 1775, str. 421
Jacobus Dvorscak, u Komina, 1775, str. 421
Jacobus Dvorscak, u Pjenčaka, 1776, str. 423
Eva Dvorscak, u Stetara, 1776, str. 423
Eva Dvorscak, u Kitkovcov, 1777, str. 423
Jacobus Dvorscak, u Heretika, 1777, str. 423
Jacobus Dvorscak, u Gracika, 1777, str. 423
Jacobus Dvorscak, u Talagu, 1778, str. 427
Josephus Maslan Dvorscak, u Papjaka, 1778, str. 427
Jacobus Dvorscak, u Heretika, 1779, str. 429
Stephanus Vorczak a Catharina manzelka (?) Mathiae Vorczak, u Muchu, 1794, str. 470
Anna Vorcsak, u Gonsor/Komin, 1801, str. 482 – manzelka Stefana (nie nasho)?
Stephanus Vorcsak a Anna Vorcsak, u Gonsor/Komin, 1804, str. 486
Stephanus Vorcsak, u Kitka/Czvoliga, 1805, str. 488
Stephanus Vorcsak a Sophia Vorcsak, u Kitka/Szcesar, 1805, str. 489
Stephanus Vorcsak a Sophia Vorcsak, u Piencsak/Rabcanska, 1805, str. 489
Stephanus Dvorcsag, u Stuikac (?), 1806, str. 493
Sophia Dvorcsag (preskrtnute D, zvyraznene V), spolu s Piencakom, u Gonsor, 1807, str. 494
Stephanus Dvorcsag, u Kitka, 1807, str. 494
Sophia Dvorcsag (preskrtnute D, zvyraznene V), u Gonsor, 1808, str. 495
Sophia Dvorcsag, u Stungacs (?), 1809, str. 496
Sophia Worcsag, u Gonsor a Janovjaka, 1810, str. 497
Sophia Vorcsag, u Piencaka, 1811, str. 498


Vypisal som aj svedkov na svatbe z rodu Dvorcak

Jacobus Dvorscak, svedok 1788, u Kitka/Komin, str. 429
Josephus Dvorscak, svedok 1788, u Mucha/Papjak, str. 430
Jacobus Dvorscak, svedok 1788, u Kitka/Miklusak asi, str. 430
Jacobus Dvorscak, svedok 1790, u Kudak/Kaluzak, str. 432
Jacobus Dvorscak, svedok 1790, u Kitka/Kitka, str. 432
Jacobus Dvorscak, svedok 1790, u Bedlek/Kostalak, str. 432
Jacobus Dvorscak, svedok 1791, u Kramarcik/Barnas, str. 433
Jacobus Dvorscak, svedok 1791, u Zgripala/Fedor, str. 433
Jacobus Dvorscak, svedok 1791, u Kitka/Danielcik, str. 433
Jacobus Dvorscak, svedok 1792, u Borovjak/Papjak, str. 434
Jacobus Dvorscak (pisany Duorszcak), svedok 1793, u Talaga/Heretik, str. 436
Jacobus Dvorscak, svedok 1793, u Kisel/Jachimcik, str. 436
Jacobus Dvorscak, svedok 1793, u Mucha/Kisel, str. 436
Jacobus Dvorscak, svedok 1793, u Stephanus Dvorcsak/Anna Heretik, str. 436
Jacobus Dvorscak, svedok 1794, u Kitka/Kitka, str. 438
Jacobus Dvorscak, svedok 1795, u Kitka/Ovcarcik, str. 440
Jacobus Dvorscak, svedok 1795, u Kisel/Kozak, str. 440
Jacobus Dvorscak, svedok 1795, u Ovcarcik / Kitka, str. 440



Jeden Stefan si zobral Heretikovu. Pri sobasi je pisany ako Dvorcak, no zial nie je uvedeny vek snubencov. Svedkom vsak bol Jakub Dvorcak. Tak sa pytam, mohol byt otec uvedeny ako svedok na svatbe svojho syna? Ak ano, tak by som vedel rozlisit Stefanov. Ak nie, a svedkom bol skor stryko, tak rovnako viem rozlisit Stefanov. Aka bola prax v danej dobe? Deti tohto paru su pisaní ako Duorczak/Dvorszesak. Ich tretie dieta, Stefan, ma matku uvedenu ako Bela. Moze sa jednat o druhu zenu resp. celkom iny par. Dane obdobie som presiel niekolkokrat, no manzelstvo Stefana Dvorcaka s Annou Bela som nenasiel. Umrtie tohto Stefana (manzel Heretikovej) nemam, jedna varianta je, ze "zmizol" aj s Dvorcakovcami na prelome storoci. Tu vsak nesedi obdobie "zmiznutia" - posledna sprava o Jakubovi resp. Jozefovi Dvorcakoch je v roku 1795. A Stefanovi a Anne Bela sa narodilo dieta v roku 1801, preto aj mam pochybnosti ci ide o jedno a to iste manzelstvo (Stefan + Heretikova/Bela), plus priezvisko sa pisalo trocha inak.

Stephanus Dvorscak (Hon. Juv) + Anna Heretik (Virgo), svatba 28.1.1793, Polhora, svedkovia Jacobus Dvorscak a Michael Kudak, str. 436
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Deti

Juliana Duowčak, 18.6.1793, rodicia Stephanus a Anna, krstna Anna Zsoszak, str. 469
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Joannes Duorszak, 14.10.1795, rodicia Stephanus a Anna, krstni Mathias Joachim a Dorothea Kitka, str. 473
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Stephanus Dvorszesak, 26.9.1801, rodicia Stephanus a Anna Bela, krstni Georgius Sgpripala a Maria Sgripala, str. 483
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117


Druhy Stefan, moj predok, si zobral Sofiu Kitka.Pri sobasi je pisany ako Vorcsak a az na jednu vynimku aj jeho deti. Rovnako nemam jeho umrtie (vid predosle strany diskusie). Podla veku pri sobasi by sa mal narodit v roku 1768 (co by nasvedcovalo Stefanovi 1), no viem, ze odchylka vo veku mohla byt aj 5+ rokov.

Stephan Vorcsak (34, Hon.Juv, Polhora) + Sophia Kitka (21, Hon.Puella, Polhora), 8.2.1802, svedkovia Joannes Gonsor a Joseph Talaga, str. 450
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Deti

Joannes Vorcsak, 15.3.1805, rodicia Stephanus Vorcsak a Sophia Kitka, krstni honorationes Andreas a Maria Dvorszky, str. 488
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Theresia Dvorcsag, 30.5.1807, rodicia Stephanus a Sophia Dvorcsag, str. 494
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Joannes Vorcsag, 23.8.1808, rodicia Stephanus a Sophia Vorcsag, krstni asi Joseph Bogen a Theresia Szutovsky, str. 495
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Catharina Wortsak, 25.11.1810, rodicia Stephanus a Sophia, krstni Mathias Szrankovicz a Theresia Nižnar (asi), str. 235
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117


Nie je mozne vylucit nic bez riadneho overenia, tak pracujem aj s nasledujucou myslienkou.

V Polhore bol velmi pocetny rod Pjencak v tomto obdobi a mal cez manzelky (nemam dokaz o svatbe - nie je matrika, usudzujem podla narodeni deti) napojenie na rod Dvorcak/Vorcak/Vorek (posledny moze byt z Rabcic, zatial nemam preskumane). Aj v 19 storoci boli tieto rody velmi "priatelske" jeden k druhemu (usudzujem podla majetkov/pozemkov). U jedneho z deti Mathiasa Pjencaka a Katariny je uvedene priezvisko Pjencak Vorcak, vyhladal som vsetky ich deti a prve sa im narodilo v 1766. Jakub Pjenčak mal s Marinou prve dieta v 1783, u jedneho z deti je priezvisko uvedene ako Pjenčak Vorek. Ani jeden z tychto parov nemal syna Stefana.

Ako som uz uviedol, Stefan Vorcak a Sofia Kitka sa zosobasili v 1802, no ich prve dieta sa narodilo az v 1805, co je tri roky po svatbe. Tak dlhe cakanie na prve dieta nebolo bezne. Mam pravdu? V tejto suvislosti som natrafil na nasledujucu vec. V roku 1803 sa narodilo dieta Stefanovi Pjenčakovi a Sofii Kitka, dostalo meno Jozef. No nemam svatbu tohto paru, hoci som dane obdobie presiel niekolkokrat (existovali minimalne tri Sofie Kitka, ktore pripadaju do uvahy, no nemam preskumane, ci niektora z nich nezomrela ako dieta). Zhodou okolnosti ide o par, ktory sa lisi len v priezvisko manzela. Nemohli v matrike uviest namiesto Stefan Vorcak priezvisko Pjenčak? Stavalo sa to? Ak k zamene doslo, tak vlastne prve dieta sa narodilo v 1803, co je rok a pol po svatbe. K tejto neobvyklej teorii mam este dve skutocnosti. V roku 1810 vo veku 7 rokov zomrel Jozef Worcsag (daval som link o nom v tejto teme), neviem ho zaradit k ziadnemu paru v Polhore. Predpokladal som, ze ide o syna Stefana Vorcaka a Sofie Kitka, ktory sa narodil v roku 1805 a mal meno Joannes, no pri umrti bol vedeny ako Jozef. Ak skutocne doslo k zamene priezvisk Pjenčak namiesto Vorcak, tak by mohlo ist de facto o dalsieho syna Stefana Vorcaka a Sofie Kitka. Dalsia vec je, ze tento par Stefan Pjenčak a Sofia Kitka mal v rozmedzi rokov 1766 az 1821 (viac som neskumal) iba jedno dieta, vyssie uvedeneho Jozefa. Nemam ani umrtie Sofie Pjenčak (pripadna domnienka, ze zomrela pri porode Jozefa).

Ako som uz pisal, Pjenčakovci boli rozšireny rod. Dva rozne pary z rodu Pjenčak mali dvoch Stefanov Pjenčakov. Jeden narodeny v 1770, k nemu nemam ani svatbu ani umrtie. Dalsi Stefan Pjenčak sa narodil v 1783 a zrejme zomrel v 1789. O Stefanoch Pjenčakoch pisem preto, ze sa moj Stefan mohol narodit ako Pjenčak (treba pracovat so vsetkymi teoriami). No po blizsom preskumani by som tuto teoriu vylucil, az tak divoke to nemohlo byt.

Prehliadol som nieco?

Dakujem za precitanie tohto pomerne dlheho prispevku a vsetkym za akukolvek radu, ci pripomienku.
Naposledy upravil/-a duros v 19 Feb 2017, 21:39, upravené celkom 1 krát.
Dôvod: Ja chapem, ze sa to tyka Vasho rodu, ale toto uz je taky prispevok, ze to chce zvlast temu, lebo v tom Vasom vlakne to uz zacina byt neprehladne.



vorky
Člen
Člen
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa vorky » 20 Mar 2017, 18:04

Zistil som nove skutocnosti, ktore by mohli napomoct pri rozliseni oboch Stefanov.

Pri narodeni Elisabethy rodicom Jakub a Eva (20.12.1788) je meno rodicov uvedene ako Maslancik Dvorcak.

stvrty zapis od spodu na lavej strane
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Jozef Dvorcak bol ako krstny rodic u rodiny Papjak (1.11.1778) uvedeny ako Maslanc Dvorcak

zapis na pravo
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Tak som sa zameral na osoby s priezviskom Maslancik, konkretne narodenia a sobase do roku 1820 a umrtia do roku 1850. A postupne sa mi zacala skladat mozaika. Ako keby knaz raz uvadzal priezvisko Dvorcak a inokedy zas Maslancik. V tejto dobe dochadza aj k tomu, ze sa objavuje priezvisko Vorcak. Ake mate skusenosti, mohlo sa raz uvadzat priezvisko X a inokedy zas Y v priblizne rovnakej 20-25 rocnej periode? Neviem preco bolo pouzivane prave priezvisko Maslancik. Nemam totiz svatbu Jakuba a Jozefa (nie su matriky), takze neviem ake mali rodne priezviska ich manzelky. Bola by nahoda, ak by boli obe rodene Maslancik. Zaujimavostou je fakt, ze sa v obci a okoli nevyskytovalo priezvisko Maslancik (okrem tych osob, ktore mi zapadaju do mozaiky rodu Dvorcak). Existovali vsak priezviska Masnicak, Maskaljak, Maslanjak. Tie vsak povazujem za ine rody.

Avsak spat k Stefanom.

Jozef bol krstny rodic/svedok raz alebo dvakrat, Jakub na druhej stane bol velmi "aktivny". Takze vsetky nitky vedu prave k Jakubovi - napr. Jakub bol krstnym rodicom u Kitkovcov resp. Pjencakov, a tak si jeho syn Stefan zobral Kitkovu, a tito dvaja boli potom ako krstni rodicia u narodeni Pjencaka. Tato konstrukcia vsak znacne stoji na vode, kvoli nedostatku "vyskytov" Jozefa.

Ak sa mam riadit vekom podla udajov pri svatbe Stefana a Kitkovej, tak sa mal narodit v 1768, co je blizsie k 1770 ako 1775. Teda moj Stefan by mal byt starsim z dvojice, cize synom Jozefa. No udaje pri svatbe nemozno brat doslovne. Navyse u svatby Stefana s Heretikovou (1793) chyba vek snubencov.

Vychadzam z toho, ze moj Stefan (manzel Kitkovej) zomrel okolo roku 1810, kedze jeho manzelka sa ako vdova vydavala v 1811. Jeho umrtie som vsak nenasiel, ani pod priezviskom Maslancik. V roku 1834 zomrel ako 68 rocny Stefan Maslancik (zrejme rodeny Dvorcak), cize by sa mal narodit v 1766. Malo by ist o toho druheho Stefana (manzel Heretikovej), logicky - moj Stefan uz bol davno mrtvy. Navyse ak berieme do uvahy roky narodenia, ktore odvodime od svatby resp. umrtia. Tak moj Stefan by mal byt o dva roky mladsi (a teda synom Jakuba, nie je ani tak dolezite, ze realny rozdiel vo veku medzi oboma Stefanmi bolo pat rokov, beriem do uvahy iba to, kto bol starsi/mladsi). Cize presny opak ako uvadzam v odseku vyssie.

Dalsia uvaha je v tom, ze starsi z dvojice by sa mal zenit skor. Moj Stefan sa zenil v 1802, ten druhy Stefan v 1793. Cize moj Stefan sa zenil neskor, teda by mal byt mladsi a tak synom Jakuba. Moj Stefan sa zenil ako 34 rocny. Avsak tato hypoteza tiez stoji na vode, starsi Stefan sa nemusel nutne zenit skor.

Prehliadol som nieco? Nie je to az moc (zbytocne) komplikovane?

fefefe
Člen
Člen
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:58
Predkovia z oblasti: Kubaš,Peldik z Brezy, Závodský z Motešíc

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa fefefe » 21 Mar 2017, 14:05

Odporúčam navštíviť tiež Štátny archív v Bytči a pozrieť si:
- Oravská župa I.- Súpisy sirôt a popisy sirotských majetkov Oravská Polhora
- Služnovský úrad v Námestove- Sirotské výkazy, Pozostalostné záležitnosti

mne tieto veci dosť pomohli

vorky
Člen
Člen
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa vorky » 21 Mar 2017, 14:17

Dakujem za tip.

SDG
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 13:56
Predkovia z oblasti: Liptov

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa SDG » 21 Mar 2017, 15:50

K tvojej otázke či sa mohlo meno uvádzať raz X a potom Y je bohužial odpoveď, že mohlo.
Ľudia často prišli k nejakej prezývke a potom im už nikto v dedine inak nepovedal. Tvoj príbuzný sa mohol napr. nasťahovať do domu po Maslancikovi a podľa toho ho potom volali. Ja som pri hľadaní napríklad našiel dievčinu, ktorej pri svadbe farár ešte napísal meno podľa otca, ale pri narodení jej detí už pri nej písal len rodné meno jej matky. Tak isto pri jej pohrebe ako rodné meno zapísal do matriky nie jej vlastné rodné meno ale rodné meno jej matky.

vorky
Člen
Člen
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa vorky » 21 Mar 2017, 16:35

@SDG, dakujem.

Matriky Polhory zacinaju v 1766 a hned na prvej strane je narodenie Mariny rodicom Maslancikovym.
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cat=767117

Ked som prvykrat prechadzal tuto matriku tak som hladal Dvorcakov resp. Vorcakov, ani ma nenapadlo, ze tento par Jakub a Eva Maslancik je vlastne Dvorcak. Tak som to prehliadol. Pri vsetkych detoch boli uvadzani ako Dvorcak, az pri poslednej Elisabethe (1788) sa vyskytuju oba priezviska Maslancik Dvorcak.

Nasiel som deti Jozefa Dvorcaka s manzelkou Sofiou (nemam jej umrtie), vzdy pisani ako Dvorcak. Podla mojich zaznamov sa im posledne dieta narodilo v 1777. Potom je pauza a Jozef Dvorcak ako rodic sa vyskytuje az v 1784, no matka je pisana Marina. V 1788 zomrel Jan (12 rocny) rodicom Jozef a Marina, no Marina nemohla byt jeho matkou, tou bola este Sofia. No pointa je v tom, ze prave od tejto doby (1788/1789) sa aj u Jozefa zacina uvadzat aj priezvisko Maslancik (rovnaka doba ako narodenie Elisabethy vyssie).

Zaujimave je aj to, ze v Polhore podla Terezianskeho Urbaru nebol ani Vorcak, ani Dvorcak ani Maslancik, hoci podla matrik tu boli. Na druhej strane v Rabciciach (vedlajsia obec) sa podla matrik vyskytuje priezvisko Vorcak (a Vorek), no podla Terezianskeho Urbara tam zil Dvorcak. :lol: Je mi jasne, ze v Urbari nemuseli byt nutne uvedeni vsetci obyvatelia, len ti s danovou povinnostou. No aj tak, je to prepletene a pomerne zaujimave.

fefefe
Člen
Člen
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:58
Predkovia z oblasti: Kubaš,Peldik z Brezy, Závodský z Motešíc

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa fefefe » 22 Mar 2017, 07:51


vorky
Člen
Člen
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa vorky » 22 Mar 2017, 10:30

@fefefe, srdecna a velka vdaka, posunuli ste ma v patrani o poriadny krok.

Vedeli by ste mi o tom supise nieco povedat? Ide o predurbarsky supis? Su v nom uvedeni hlavy rodin alebo ako to nazvat? Hodil by sa mi takyto supis aj pre Rabcice, kedze aj tam sa vyskytuje Vorcak.

Na strane 4, ak ma oci neklamu, je uvedene meno Joannes Vorcják (alebo Voryák alebo Vorcsak, do uvahy pripada aj Vonšak/Voncsak - je v tom priezvisko R alebo N?) a par riadkov nizsie zas Matthias Dworstyák. Oba priezviska velmi podobne mnou hladanym Vorcak a Dvorcak. Pre uplnost, v tomto supise 1751 som nenasiel Maslancika.

fefefe
Člen
Člen
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:58
Predkovia z oblasti: Kubaš,Peldik z Brezy, Závodský z Motešíc

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa fefefe » 23 Mar 2017, 15:49

Súpis pochádza z Bytče z inventára:Oravská župa I.- Súpis obyvateľstva v okrese Námestovo r. 1751, krabica 489, I.Č.1130, fasc. 17, no 1-5- mám len obce Breza, Lomná, Krušetnica, Polhora, Babín, Vasiľov, Ťapešovo, Zakamenné, Lokca, Rabčice

Viem, že pod I.Č. (inventárne číslo) 1131 je- Súpisy obyvateľstva v okresoch Dolný Kubín a Námestovo r.1751- ale z toho nemám žiadne foto

Predpokladám, že súpis obsahuje mená hláv rodín.


Rabčice:

[url]http://jpeg.cz/images/2017/03/23/5YCjR.jpg
http://jpeg.cz/images/2017/03/23/0QDyR.jpg
http://jpeg.cz/images/2017/03/23/AXo2T.jpg
http://jpeg.cz/images/2017/03/23/TjGqE.jpg
http://jpeg.cz/images/2017/03/23/nQa3w.jpg
[/url]

vorky
Člen
Člen
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 30 Jan 2016, 15:49
Predkovia z oblasti: Vorcak, Orava

Re: Pomoc pri rozliseni Stefana Vorcaka/Dvorcaka

Príspevokod užívateľa vorky » 23 Mar 2017, 16:25

@fefefe, dakujem za informacie a aj fotokopie Rabcic.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný