Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Hľadám predka"
Skôr, než položíte otázku v tomto fóre, odporúčame Vám prečítať si tieto pravidlá a snažiť sa ich dodržiavať vo vlastnom záujme, aby Vám skúsenejší kolegovia mohli čo najskôr a čo najpresnejšie odpovedať:
1) Do predmetu témy napíšte konkrétne priezvisko, po ktorom pátrate, prípadne aj oblasť. Ak napíšete "Hľadám predkov", bude názov témy zmenený, pretože predkov tu hľadajú všetci, navyše ide o duplicitu s názvom subfóra.
2) Snažte sa uviesť všetky fakty, ktoré k danému predkovi viete, či už je to narodenie, úmrtie, sobáš, vierovyznanie, lokality, v ktorých žil, alebo čokoľvek iné. Akýkoľvek fakt je lepší, ako nič a môže viesť k rýchlejšej identifikácii.
3) Ak ide o osobu, ktorá už nežije, pridajte link na dokument, týkajúci sa osoby, alebo priložte sken dokumentu, aby sa predišlo omylom pri Vašom čítaní záznamu. Nebuďte ješitní, že Vám sa to stať nemôže. Stáva sa to každému, najmä v začiatkoch. Od toho sme tu, aby sme Vám pomohli, nikoho vopred nezatracujeme.

Ďakujeme za pochopenie a želáme veľa úspechov v pátraní po predkoch.
gono92
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 10 Nov 2014, 03:22
Predkovia z oblasti: Očkov, Podolie, Piešťany, Mnichová Lehota, Predmier, Velké Chlievany

Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa gono92 » 19 Júl 2017, 13:04

Dobrý deň

Pri úmrtí Anny Czagala v roku 1858 je podla mna uvedený chybny vek, ku ktorému sa dopracoval matrikár na báze toho že si ju mohol zmýlit s prvou manželkou svojho manžela Michael Gonyo prvou manželkou Eva Mamicza (1785-15.3.1815) ktorá zomrela mladá. Dôvod prečo si myslim že by to mohla byt pravda je 50 rokov manželstva ktore boli uvedené pri úmrtí Anny, sedelo by to na sobáš Michaela a Evy. a Druhé vodítko je zhoda krstných rodičov pri detoch Michael a Eva a potom niektorých deti Michael a Anna.

Anna Czagala

narodenie neupresnené (1792, 1795, 1798)
umrtie 17.12.1858

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1554443

A preto sa chcem spytat či niekto ma podobnú skusenost alebo či to vôbec može byt pravda.

S pozdravom Michal
Naposledy upravil/-a gono92 v 24 Júl 2017, 14:36, upravené celkom 2 krát.



Užívateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2717
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa duros » 19 Júl 2017, 14:37

Link ste dali nespravne, takze nemozem citat, ale ani nepotrebujem. Len znovu zdoraznim (a myslim, ze do pripravovanej knihy to dam vytlacit tucne a velkymi pismenami), ze vek v umrtnej aj sobasnej matrike bol uvadzany zvacsa odhadom, ludia si tak nepocitali roky, ako teraz. Nezriedka ide aj o chyby +/- 10 rokov. Tolko k odchylke v rokoch. K omylu: nasli sme uz tolko omylov v matrikach, ktore su preukazatelne, ze su omyly, ze to az pekne nie je. Predsa len - aj farari su len ludia a mozu sa pomylit, nevieme, kolkokrat boli zapisy zapisovane dodatocne po navrate farara zo sobasa, ci karu. Tym chcem len povedat, ze treba byt opatrny stale a hoci boli matriky vo Vami uvedenom case uradnymi knihami, nemozeme ich brat tak dogmaticky, ako sa beru dnesne matriky.

gono92
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 10 Nov 2014, 03:22
Predkovia z oblasti: Očkov, Podolie, Piešťany, Mnichová Lehota, Predmier, Velké Chlievany

Re: Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa gono92 » 19 Júl 2017, 15:10

Tomu rozumiem uz som tu videl mnoho prikladov (v inych rodokmenoch) kde sa toto stale, ale moja otazka znela ze ci si to mohol ten dotycni dostojni pan tak domylit ze by 2 rozne osoby zapisal ako jednu?

milestone
Veterán
Veterán
Príspevky: 500
Dátum registrácie: 02 Jan 2013, 20:17

Re: Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa milestone » 19 Júl 2017, 16:43

gono92 napísal:
19 Júl 2017, 15:10
...moja otazka znela ze ci si to mohol ten dotycni dostojni pan tak domylit ze by 2 rozne osoby zapisal ako jednu?
Nemáte pripojené linky na úmrtia oboch manželiek Michala Gona, tak Vám odpoviem v špekulatívnej rovine.
Ak prvá manželka Eva zomrela v roku 1815 a druhá manželka Anna zomrela v roku 1858, čo je rozdiel dlhých 43 rokov, si myslím, že ich úmrtia nezapisovala jedna a tá istá osoba.

gono92
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 10 Nov 2014, 03:22
Predkovia z oblasti: Očkov, Podolie, Piešťany, Mnichová Lehota, Predmier, Velké Chlievany

Re: Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa gono92 » 19 Júl 2017, 18:57

Pripajam spravny link, ospravedlnujem sa za chybu

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1554443

S pozdravom M.

gono92
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 10 Nov 2014, 03:22
Predkovia z oblasti: Očkov, Podolie, Piešťany, Mnichová Lehota, Predmier, Velké Chlievany

Re: Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa gono92 » 21 Júl 2017, 23:24

milestone napísal:
19 Júl 2017, 16:43
gono92 napísal:
19 Júl 2017, 15:10
...moja otazka znela ze ci si to mohol ten dotycni dostojni pan tak domylit ze by 2 rozne osoby zapisal ako jednu?
Nemáte pripojené linky na úmrtia oboch manželiek Michala Gona, tak Vám odpoviem v špekulatívnej rovine.
Ak prvá manželka Eva zomrela v roku 1815 a druhá manželka Anna zomrela v roku 1858, čo je rozdiel dlhých 43 rokov, si myslím, že ich úmrtia nezapisovala jedna a tá istá osoba.


Umrtie prvej manzelky je 13.7.1815 Eva Mamicza

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1554443

S pozdravom M.

gono92
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 10 Nov 2014, 03:22
Predkovia z oblasti: Očkov, Podolie, Piešťany, Mnichová Lehota, Predmier, Velké Chlievany

Re: Je možne že poplietli vek pri umrtí 2 rôzných žien

Príspevok od užívateľa gono92 » 24 Júl 2017, 12:48

Dokonca sa my podarilo najst aj zaznam z prveho sobasu s Evou


https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1554443

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných