Strana 1 z 1

VYRIEŠENÉ - úmrtie 1861 Valaská Belá

Napísané: 19 Nov 2020, 14:24
od používateľa im165183
Dobrý deň,
pri hľadaní úmtia môjho predka Pavla Kurica som narazil na nasledujúci úmrtný záznam:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Nerozumiem čo má znamenať "Šimšo". Môj predok Pavol Kuricz bol ženatý s Katarínou Holub:
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RQK-6TT

Katarína Holub zomrela v roku 1869 (adresa totožná s úmrtným záznamom Pavla Kurica vyššie):
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... f=LDRH-427

Za odpoveď vopred ďakujem,
im.

Re: úmrtie 1861 Valaská Belá

Napísané: 19 Nov 2020, 17:53
od používateľa patricius95
Nakoľko sa ostatné údaje zhodujú, predpokladám, že ide o chybu zapisujúceho farára.
To priezvisko si ale zapíšte bokom, je možné, že sa s ním ešte pri genealogickom výskume stretnete.

Re: úmrtie 1861 Valaská Belá

Napísané: 19 Nov 2020, 21:48
od používateľa Janes
Ahoj.
Matriky z Valaskej Belej mam niekolkokrat precitane ked som patral po svojich predkoch.
Mimochodom tiez Kuric - mozno sme vzdialeni pribuzni. :)
Dostal som sa az do polovice 18 st.
Bolo to narocne, lebo toto priezvisko je v tejto obci velmi frekventovane.
Ked to prezeniem tak na kazdej strane ci uz v knihe narodenych, sobasnej alebo umretych sa najde nejaky Kuric.
Ked som po niekom patral, tiez som par krat narazil na menovca danej osoby a musel som vylucovat podla cisla domu, veku atd.

Myslim, ze ten Pavol ktoreho si nasiel nie je ten ktoreho hladas.
Pozrime sa na to takto:
Tento Pavol Kuric zomrel v r. 1861 ako 50 rocny, cize sa narodil niekedy okolo r. 1811
Z toho vyplyva, ze vo februari 1819 se nemohol zenit, to by mal len 8 rokov.
Catharina Holub zomrela v r. 1869 ako 70 rocna, takze teoreticky sa mohla vydavat v r. 1819 - mala cca 20 rokov.
Ono ten vek udavany pri umrtiach treba brat s rezervou, takmer nikdy nie je presny ale plus minus 2 roky by to malo sediet a v tomto pripade tam je prilis velky rozdiel.

Mimochodom zaujalo ma (bolo mi povedome) aj to meno svedka Jan Reviczky.
Tak som si pozrel svoje zaznamy a ten isty clovek bol svedkom aj na svadbe mojich pribuznych vo V. Belej v r. 1815
Takze to vyzera, ze nejake prepojenie medzi nami bude. :D

Re: úmrtie 1861 Valaská Belá

Napísané: 20 Nov 2020, 13:12
od používateľa im165183
patricius95 napísal:
19 Nov 2020, 17:53
Nakoľko sa ostatné údaje zhodujú, predpokladám, že ide o chybu zapisujúceho farára.
To priezvisko si ale zapíšte bokom, je možné, že sa s ním ešte pri genealogickom výskume stretnete.
ďakujem pekne za odpoveď

Re: úmrtie 1861 Valaská Belá

Napísané: 20 Nov 2020, 13:30
od používateľa im165183
Ďakujem za odpoveď.
Hľadal som aj Catharinu Simso v indexoch, ale nikto s podobným priezviskom sa nenechádza v matrikách na FS.
Na tom istom mieste v úmrtnom liste (jeden riadok pod) je aj úmrtie istého Joannessa, (26rokov, zhodná adresa, otec Pavol Kuric, matka Catharina SImso), to by mohol byť syn Pavla a Cathariny Holub, narodený 1834:
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:KH4L-91F
A Pavlov Kuricov narodených vo Valaskej Belej medzi rokmi 1790 a 1802 nie je až toľko, tu je jeden z roku 1801(teda by mal pri úmrtí 60 a nie 50 rokov), ktorý by mohol prichádzať do úvahy:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AKH42-BLH

Navyše som prešiel všetky úmrtné záznamy 1800-1890 a iného Pavla Kurica, ktorý by prichádzal do úvahy som nenašiel.

Tak pokračujem s týmto predpokladom.
ďakujem a pekný deň,
im



Janes napísal:
19 Nov 2020, 21:48
Ahoj.
Matriky z Valaskej Belej mam niekolkokrat precitane ked som patral po svojich predkoch.
Mimochodom tiez Kuric - mozno sme vzdialeni pribuzni. :)
Dostal som sa az do polovice 18 st.
Bolo to narocne, lebo toto priezvisko je v tejto obci velmi frekventovane.
Ked to prezeniem tak na kazdej strane ci uz v knihe narodenych, sobasnej alebo umretych sa najde nejaky Kuric.
Ked som po niekom patral, tiez som par krat narazil na menovca danej osoby a musel som vylucovat podla cisla domu, veku atd.

Myslim, ze ten Pavol ktoreho si nasiel nie je ten ktoreho hladas.
Pozrime sa na to takto:
Tento Pavol Kuric zomrel v r. 1861 ako 50 rocny, cize sa narodil niekedy okolo r. 1811
Z toho vyplyva, ze vo februari 1819 se nemohol zenit, to by mal len 8 rokov.
Catharina Holub zomrela v r. 1869 ako 70 rocna, takze teoreticky sa mohla vydavat v r. 1819 - mala cca 20 rokov.
Ono ten vek udavany pri umrtiach treba brat s rezervou, takmer nikdy nie je presny ale plus minus 2 roky by to malo sediet a v tomto pripade tam je prilis velky rozdiel.

Mimochodom zaujalo ma (bolo mi povedome) aj to meno svedka Jan Reviczky.
Tak som si pozrel svoje zaznamy a ten isty clovek bol svedkom aj na svadbe mojich pribuznych vo V. Belej v r. 1815
Takze to vyzera, ze nejake prepojenie medzi nami bude. :D