Mŕtvy bod

Akékoľvek iné otázky, v ktorých potrebujete poradiť (nie priezviská, matriky, archívy, čítanie materiálov a pod. - na to sú zvlášť subfóra!).
Katharina
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 21:07
Predkovia z oblasti: Záhorie
Bydlisko: Malacky

Dobrý deň,

vyzerá to tak, že som sa dostala do mŕtveho bodu, ale prv ako to ukončím, chcela by som vás poprosiť o váš názor/radu.

Podľa sobášneho záznamu z r. 1791 sa ženil v Plaveckom Štvrtku Pavol Orth z Kostolišťa.
Kostolište patrilo v tom čase pod Malacky. Prehľadala som dvakrát krstné matriky od r. 1765 po r. 1775, ale žiadneho Pavla Orta narodeného v týchto rokoch v Kostolišti som nenašla.

sobáš vpravo 2. riadok zhora:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=1436186

Prehľadala som aj krstné matriky Plaveckého Štvrtku, ktorý patril v tom čase pod Láb a našla som v tom období medzi rokmi 1765 a 1775 jediného Pavla Orta, ktorý by mi celkom pasoval :D Prehľadala som aj sobáše v Lábe a Pl. Štvrtku a žiadny iný Pavol Ort sa v danom čase neženil.

narodenie vľavo 2.riadok zdola: https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=1766857
úmrtie vpravo 5. v poradí a manželka Klára vľavo 5. v poradí: https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Tak rozmýšľam na tým, či sa Pavol do toho Kostolišťa len neodsťahoval za prácou alebo z nejakých iných dôvodov a preto má v zázname o sobáši uvedené, že bol z Kostolišťa.

Myslím, že toto sa už asi nebude dať s istotou zistiť, ale budem vďačná, ak by niekomu niečo napadlo.

S pozdravom Katka
homer
Veľmi aktívny člen
Veľmi aktívny člen
Príspevky: 241
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 18:24
Predkovia z oblasti: Vrutky, Strba, Vikartovce

Bez toho, aby som blizsie skumal vasho konkretneho predka, by som vas chcel povzbudit. Takmer kazdy clovek (ktory sa dozil nejakeho produktivneho veku a prispel k rozvoju konkretnej rodinnej historie) by mal byt v matrikach zachyteny minimalne 4x - narodenie, sobas, rodicovstvo a pohreb. Casove rozpatie tychto zaznamov vacsinou zabera 20-80 rokov. Chcem tym povedat, ze aj ked niektora z uvedenych udalosti z roznych dovodov chyba (krst, sobas alebo umrtie), neznamena to, ze tohto cloveka nemozete identifikovat a zaradit do vasho rodostromu na zaklade zvysnych overitelnych udajov a s velkou pravdepodobnostou vydedukovat aj ten udaj, ktory chyba. Takymto sposobom sa daju preskocit aj rozne stratene alebo zhorene matriky alebo chybajuce udaje z roznych inych dovodov.
Používateľov profilový obrázok
harmi1930
Veľmi aktívny člen
Veľmi aktívny člen
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 09 Jún 2017, 15:56
Predkovia z oblasti: Podlužany/Tekovská Nová Ves (Nová Dedina), Pezinok/Častá/Ch.Grob, Smolník (pri Snine)

Vek Paula mate z niecoho ineho potvrdeny, ked hladate len od r. 1765 po r. 1775?

Na https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AV1ZS-MJ2 je Paulus Ort *1760 Gajary - Gajary a Kostoliste nie su od seba prilis daleko, od Plaveckeho Stvrtku to tiez vyzera z jedneho smeru...

PH.
Katharina
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 21:07
Predkovia z oblasti: Záhorie
Bydlisko: Malacky

Dobrý deň,

ďakujem za povzbudenie homer.

Mám 3 záznamy - sobáš, rodičovstvo a úmrtie. Pri narodení 1. dieťa v r. 1794 má v pridaný alias Schnep

https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... c=9P3W-3TR
%3A107654301%2C109608201%2C139510501%2C139510502&cc=1554443

zomrel ako 75 ročný v r. 1845 - vpravo 6. v poradí, jeho manželka Klára je na ľavej strane 5. v poradí

https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

preto hľadám jeho narodenie v rokoch 1765-1775

V každom prípade ďakujem za ten tip v Gajaroch, pôjdem teda týmto smeroch a uvidím, čo nájdem.

Ďakujem.
s pozdravom Katka
Petra1909
Člen
Člen
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 19 Jún 2018, 18:14
Predkovia z oblasti: Mlynárske rody Lacko, Fejfár - Prievidza a okolie

Zdravím,
věk uváděný v takto starých matrikách musíte brát s velkou rezervou, může tam být chyba klidně deset i více let. Pro naše předky nebyl věk důležitý, nepamatovali si jej. Doporučuji projít křestní matriky i starší, zatím o mrtvém bodě určitě nelze mluvit. V tehdejší době bylo 19 let na svatbu poměrně brzy, v 19.století už ne, ale v 18. se většinou ženili, až měli zajištěné živobytí. Ještě bych hledala. P.
Používateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 4054
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať používateľa:

Ortovci, ako široko rozvetvené rodiny, mali veľa aliasov, z ktorých mnohé prešli do súčasných priezvisk, ale to iste viete. Sama ste zistili, že tento bol Schnep/Šnep, atď. Skúste to prejsť aj so zameraním iba na tento alias (bez Ort).
Katharina
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 21:07
Predkovia z oblasti: Záhorie
Bydlisko: Malacky

ďakujem vám za podporu.

Prehľadala som krstnú matriku Malacky/Kostolište, ak ma oči neklamali, tak žiadny Pavol Orth resp. Schnep ani žiadna iná osoba s priezviskom Orth sa v rokoch 1759-1775 nenarodila.

Skúsim ísť teraz po stopách toho Pavla Orta z Gajar.

s pozdravom Katka
Katharina
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 21:07
Predkovia z oblasti: Záhorie
Bydlisko: Malacky

Dobrý deň,

na základe výsledkov pátrania v matrikách obce Gajary, môžeme Pavla Orta vylúčiť, nakoľko tento sa oženil aj zomrel v Gajaroch.

záznam o sobáši: december 1779
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

záznam o úmrtí 18.1.1789
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Detektívka teda pokračuje :)
Katharina
Aktívny člen
Aktívny člen
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 21:07
Predkovia z oblasti: Záhorie
Bydlisko: Malacky

Dobrý deň,

včera som čítala príspevok o opakovanom sobáši od MartinyS a tak mi napadlo, že skúsim teda pozrieť matriku v Malackách, pod ktoré v tej dobe Kostolište patrilo, či tam ten sobáš zapísali.

V Plaveckom Štvrtku, odkiaľ pochádzala nevesta, bol zapísaný 9.11.1791, takže som v malackej matrike prešla zápisy okolo tohto dátum, ale nič som nenašla.
Zaujímavé ale je, že v novembri 1791 sa ženil Anton Černý, ktorý si bral Marínu Gajdárovú z Kostolišťa a tento sobáš v malackej matrike zapísaný je a nebol to jediný prípad, kedy bol sobáš zapísaný v obidvoch matrikách.

Sobáš vo štvrteckej matrike: Anton Černý a Marína Gajdárová vpravo posledný zápis
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=1436186

Malacká sobášna matrika - Anton Černý a Marína Gajdárová zápis vľavo druhý odspodu:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=1436144

Mohlo sa stať, že ho preto nezapísali, lebo sa tam nenarodil?

ďakujem pekne vopred za váš čas
Katka
Napísať odpoveď