VYRIEŠENÉ - úmrtie 1861 Valaská Belá

Máte problém s čítaním zápisov v starých matrikách? Trápi vás kurent, švabach, kurzíva alebo len škrabopis v matrike? Tu vám poradíme s prečítaním textu.
Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Čítanie starých dokumentov"
V prípade, že potrebujete pomoc s prečítaním alebo prekladom akéhokoľvek záznamu, dodržujte, prosím, nižšie uvedené zásady. Pomôžete tak všetkým zúčastneným.

1. Do predmetu správy napíšte, napr.: "Narodenie 1758 Prešov latinčina" alebo "Príčina smrti 1862 maďarčina" (Predmet typu "Prosím o prečítanie a o preklad" alebo "Prosba o preklad" vskutku správna nie je).

2. Vždy napíšte do tela správy to, čo sami zvládnete prečítať aj keby to malo byť chybné alebo útržkovité. Váš zápis typu: ".... Maria ? (asi Jurčo?), filia (?dcéra) ... a ..." je pre nás povzbudením k pomoci a oceneniu Vašej snahy. Chýbajúca snaha o prečítanie textu z Vašej strany môže znamenať, že Vám nikto nebude chcieť pomôcť. Chybne prečítaný text Vám opravíme a určite sa z Vás vysmievať nebudeme.

3. V prípade, že vkladáte obrázok na prečítanie priamo na fórum, pamätajte, prosím, na jeho dostatočnú veľkosť. Text si radšej poposúvame kurzorom myši, než by sme odbiehali pre lupu.

4. Pokiaľ je to možné, tak je vždy lepšie, ak je na obrázku viac textu na porovnanie nejasných písmen.

5. Ku každej žiadosti na čítanie z matrík by mal byť pripojený odkaz na originálnu matriku, aby sme dokázali porovnať nejasné písmená.

6. Prosíme autorov jednotlivých príspevkov, aby po vyriešení daného problému doplnili do názvu témy slovo "VYRIEŠENÉ" (kliknutím na ceruzku v prvom príspevku v danom článku sa otvorí možnosť editácie názvu témy).

Ďakujeme Vám za porozumenie :-)
im165183
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 28 Aug 2020, 20:23
Predkovia z oblasti: Kovacsics Cifer

Dobrý deň,
pri hľadaní úmtia môjho predka Pavla Kurica som narazil na nasledujúci úmrtný záznam:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443

Nerozumiem čo má znamenať "Šimšo". Môj predok Pavol Kuricz bol ženatý s Katarínou Holub:
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RQK-6TT

Katarína Holub zomrela v roku 1869 (adresa totožná s úmrtným záznamom Pavla Kurica vyššie):
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... f=LDRH-427

Za odpoveď vopred ďakujem,
im.
Naposledy upravil/-a im165183 v 20 Nov 2020, 13:33, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
patricius95
Veterán
Veterán
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:08
Predkovia z oblasti: Rod Zakarovský a Koscik z Ruských Pekľan a Ličartoviec, Leľo z Havranca a Trenčanský z Nitrianskej Stredy
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať používateľa:

Nakoľko sa ostatné údaje zhodujú, predpokladám, že ide o chybu zapisujúceho farára.
To priezvisko si ale zapíšte bokom, je možné, že sa s ním ešte pri genealogickom výskume stretnete.
S pozdravom
Patrik Zakarovský
Janes
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 15 Feb 2018, 16:00
Predkovia z oblasti: Banska Stiavnica, Valaska Bela, Piestany, Zlate Moravce, Tesarske Mlynany, Keszthely, Vieden, Linz

Ahoj.
Matriky z Valaskej Belej mam niekolkokrat precitane ked som patral po svojich predkoch.
Mimochodom tiez Kuric - mozno sme vzdialeni pribuzni. :)
Dostal som sa az do polovice 18 st.
Bolo to narocne, lebo toto priezvisko je v tejto obci velmi frekventovane.
Ked to prezeniem tak na kazdej strane ci uz v knihe narodenych, sobasnej alebo umretych sa najde nejaky Kuric.
Ked som po niekom patral, tiez som par krat narazil na menovca danej osoby a musel som vylucovat podla cisla domu, veku atd.

Myslim, ze ten Pavol ktoreho si nasiel nie je ten ktoreho hladas.
Pozrime sa na to takto:
Tento Pavol Kuric zomrel v r. 1861 ako 50 rocny, cize sa narodil niekedy okolo r. 1811
Z toho vyplyva, ze vo februari 1819 se nemohol zenit, to by mal len 8 rokov.
Catharina Holub zomrela v r. 1869 ako 70 rocna, takze teoreticky sa mohla vydavat v r. 1819 - mala cca 20 rokov.
Ono ten vek udavany pri umrtiach treba brat s rezervou, takmer nikdy nie je presny ale plus minus 2 roky by to malo sediet a v tomto pripade tam je prilis velky rozdiel.

Mimochodom zaujalo ma (bolo mi povedome) aj to meno svedka Jan Reviczky.
Tak som si pozrel svoje zaznamy a ten isty clovek bol svedkom aj na svadbe mojich pribuznych vo V. Belej v r. 1815
Takze to vyzera, ze nejake prepojenie medzi nami bude. :D
im165183
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 28 Aug 2020, 20:23
Predkovia z oblasti: Kovacsics Cifer

patricius95 napísal:
19 Nov 2020, 17:53
Nakoľko sa ostatné údaje zhodujú, predpokladám, že ide o chybu zapisujúceho farára.
To priezvisko si ale zapíšte bokom, je možné, že sa s ním ešte pri genealogickom výskume stretnete.
ďakujem pekne za odpoveď
im165183
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 28 Aug 2020, 20:23
Predkovia z oblasti: Kovacsics Cifer

Ďakujem za odpoveď.
Hľadal som aj Catharinu Simso v indexoch, ale nikto s podobným priezviskom sa nenechádza v matrikách na FS.
Na tom istom mieste v úmrtnom liste (jeden riadok pod) je aj úmrtie istého Joannessa, (26rokov, zhodná adresa, otec Pavol Kuric, matka Catharina SImso), to by mohol byť syn Pavla a Cathariny Holub, narodený 1834:
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:KH4L-91F
A Pavlov Kuricov narodených vo Valaskej Belej medzi rokmi 1790 a 1802 nie je až toľko, tu je jeden z roku 1801(teda by mal pri úmrtí 60 a nie 50 rokov), ktorý by mohol prichádzať do úvahy:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AKH42-BLH

Navyše som prešiel všetky úmrtné záznamy 1800-1890 a iného Pavla Kurica, ktorý by prichádzal do úvahy som nenašiel.

Tak pokračujem s týmto predpokladom.
ďakujem a pekný deň,
im



Janes napísal:
19 Nov 2020, 21:48
Ahoj.
Matriky z Valaskej Belej mam niekolkokrat precitane ked som patral po svojich predkoch.
Mimochodom tiez Kuric - mozno sme vzdialeni pribuzni. :)
Dostal som sa az do polovice 18 st.
Bolo to narocne, lebo toto priezvisko je v tejto obci velmi frekventovane.
Ked to prezeniem tak na kazdej strane ci uz v knihe narodenych, sobasnej alebo umretych sa najde nejaky Kuric.
Ked som po niekom patral, tiez som par krat narazil na menovca danej osoby a musel som vylucovat podla cisla domu, veku atd.

Myslim, ze ten Pavol ktoreho si nasiel nie je ten ktoreho hladas.
Pozrime sa na to takto:
Tento Pavol Kuric zomrel v r. 1861 ako 50 rocny, cize sa narodil niekedy okolo r. 1811
Z toho vyplyva, ze vo februari 1819 se nemohol zenit, to by mal len 8 rokov.
Catharina Holub zomrela v r. 1869 ako 70 rocna, takze teoreticky sa mohla vydavat v r. 1819 - mala cca 20 rokov.
Ono ten vek udavany pri umrtiach treba brat s rezervou, takmer nikdy nie je presny ale plus minus 2 roky by to malo sediet a v tomto pripade tam je prilis velky rozdiel.

Mimochodom zaujalo ma (bolo mi povedome) aj to meno svedka Jan Reviczky.
Tak som si pozrel svoje zaznamy a ten isty clovek bol svedkom aj na svadbe mojich pribuznych vo V. Belej v r. 1815
Takze to vyzera, ze nejake prepojenie medzi nami bude. :D
Napísať odpoveď