Vojenský kmeňový list 1863 - Nemčina //VYRIEŠENÉ

Máte problém s čítaním zápisov v starých matrikách? Trápi vás kurent, švabach, kurzíva alebo len škrabopis v matrike? Tu vám poradíme s prečítaním textu.
Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Čítanie starých dokumentov"
V prípade, že potrebujete pomoc s prečítaním alebo prekladom akéhokoľvek záznamu, dodržujte, prosím, nižšie uvedené zásady. Pomôžete tak všetkým zúčastneným.

1. Do predmetu správy napíšte, napr.: "Narodenie 1758 Prešov latinčina" alebo "Príčina smrti 1862 maďarčina" (Predmet typu "Prosím o prečítanie a o preklad" alebo "Prosba o preklad" vskutku správna nie je).

2. Vždy napíšte do tela správy to, čo sami zvládnete prečítať aj keby to malo byť chybné alebo útržkovité. Váš zápis typu: ".... Maria ? (asi Jurčo?), filia (?dcéra) ... a ..." je pre nás povzbudením k pomoci a oceneniu Vašej snahy. Chýbajúca snaha o prečítanie textu z Vašej strany môže znamenať, že Vám nikto nebude chcieť pomôcť. Chybne prečítaný text Vám opravíme a určite sa z Vás vysmievať nebudeme.

3. V prípade, že vkladáte obrázok na prečítanie priamo na fórum, pamätajte, prosím, na jeho dostatočnú veľkosť. Text si radšej poposúvame kurzorom myši, než by sme odbiehali pre lupu.

4. Pokiaľ je to možné, tak je vždy lepšie, ak je na obrázku viac textu na porovnanie nejasných písmen.

5. Ku každej žiadosti na čítanie z matrík by mal byť pripojený odkaz na originálnu matriku, aby sme dokázali porovnať nejasné písmená.

6. Prosíme autorov jednotlivých príspevkov, aby po vyriešení daného problému doplnili do názvu témy slovo "VYRIEŠENÉ" (kliknutím na ceruzku v prvom príspevku v danom článku sa otvorí možnosť editácie názvu témy).

Ďakujeme Vám za porozumenie :-)
samuelo12
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 03 Aug 2021, 15:06
Predkovia z oblasti: Slivečkovci, Kuchárovci, Dilskí, Kankovskí

Dobrý deň, potreboval by som pomôcť s prekladom kmeňového listu Imricha Kuchára. Preložil som si prvú/hornú časť listu a taktiež fyzický opis osoby. Nie je mi však jasný text medzi, v ktorom sa píše ohľadom narukovania - prečítam iba, že to bolo 7. februára 1863 a potom následne na konci je uvedené "do Košíc". Tak isto si nie som istý so spodnou časťou textu o priebehu výcviku.

Link: https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=482436

Ďakujem vopred veľmi pekne za pomoc.

PS: "Commis" je možné preložiť ako úradník?
Naposledy upravil/-a samuelo12 v 17 Jan 2022, 08:49, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
obi
Veterán
Veterán
Príspevky: 348
Dátum registrácie: 17 Feb 2017, 18:58
Predkovia z oblasti: Obenau,Stouy,Rakúsko,Maďarsko,Slovensko

Zugewachsen den 7 Februar 1863 gegen 3 t.(Toliar) h.g. (hand gelegt) auf 8 Linien und 2 Jahre Kaserne zum 67 Infanterie Regiment freiwillig zu Kaschau assentiert.
Nastúpil 7 februára 1863 za 3 Toliare do vlastných rúk na 8 línií a dva roky v Kasárňach k 67 pešiemu regimentu dobrovoľne do Košíc.

Povýšenia :
Gefreiter - 1864
Korporal - 1865
Führer (Zugsführer) - 1867

Pekný deň
Obi
samuelo12
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 03 Aug 2021, 15:06
Predkovia z oblasti: Slivečkovci, Kuchárovci, Dilskí, Kankovskí

Ďakujem pekne za pomoc.

Chcel by som sa ale opýtať, "8 línií" treba chápať ako 8 rokov?

Taktiež je zaujímavé, že sa tu neuvádza vyššia hodnosť, konk. őrmester/feldwebel, ktorá sa uňho píše v poznámke pri súpise obyv. v roku 1869.
Používateľov profilový obrázok
obi
Veterán
Veterán
Príspevky: 348
Dátum registrácie: 17 Feb 2017, 18:58
Predkovia z oblasti: Obenau,Stouy,Rakúsko,Maďarsko,Slovensko

oprava: má tam byť :auf 8 Linien und 2 Reserwe (Jahre) - dva roky v zálohe
Ako je to s tými Líniami neviem,...
Používateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 4431
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať používateľa:

samuelo12 napísal:
14 Jan 2022, 09:49
Ďakujem pekne za pomoc.

Chcel by som sa ale opýtať, "8 línií" treba chápať ako 8 rokov?

Taktiež je zaujímavé, že sa tu neuvádza vyššia hodnosť, konk. őrmester/feldwebel, ktorá sa uňho píše v poznámke pri súpise obyv. v roku 1869.
Áno, vtedy sa slúžilo 8 rokov v prezenčnej službe a dva roky v zálohe. Je to v našom seriáli Kapitoly z vojenských dejín Slovenska: https://www.geni.sk/kapitoly-z-vojensky ... -18481849/
samuelo12
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 03 Aug 2021, 15:06
Predkovia z oblasti: Slivečkovci, Kuchárovci, Dilskí, Kankovskí

Ďakujem Vám veľmi pekne za pomoc. ;)
Napísať odpoveď