V roku 2014 sme založili občianske združenie Genealogický inštitút Slovenska. Venujeme sa rôznym dobrovoľníckym aktivitám – na stránke uverejňujeme zaujímavé články na tému rodinnej histórie, genealógie, či tvorby rodokmeňov, prevádzkujeme genealogické forum, vytvorili sme genealogický slovník, organizujeme stretnutia genealógov.

V tomto roku sa môžeme po prvý raz uchádzať aj 2 percentá z daní. Ak sa vám páči, čo robíme a ak máte pocit, že naša aktivita má zmysel, môžete nás podporiť. Ďakujeme!
CHCEM VEDIEŤ VIAC O MOŽNOSTI PODPORIŤ GENI.SK

Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Pravidlá fóra
Pravidlá fóra "Hľadám predka"
Skôr, než položíte otázku v tomto fóre, odporúčame Vám prečítať si tieto pravidlá a snažiť sa ich dodržiavať vo vlastnom záujme, aby Vám skúsenejší kolegovia mohli čo najskôr a čo najpresnejšie odpovedať:
1) Do predmetu témy napíšte konkrétne priezvisko, po ktorom pátrate, prípadne aj oblasť. Ak napíšete "Hľadám predkov", bude názov témy zmenený, pretože predkov tu hľadajú všetci, navyše ide o duplicitu s názvom subfóra.
2) Snažte sa uviesť všetky fakty, ktoré k danému predkovi viete, či už je to narodenie, úmrtie, sobáš, vierovyznanie, lokality, v ktorých žil, alebo čokoľvek iné. Akýkoľvek fakt je lepší, ako nič a môže viesť k rýchlejšej identifikácii.
3) Ak ide o osobu, ktorá už nežije, pridajte link na dokument, týkajúci sa osoby, alebo priložte sken dokumentu, aby sa predišlo omylom pri Vašom čítaní záznamu. Nebuďte ješitní, že Vám sa to stať nemôže. Stáva sa to každému, najmä v začiatkoch. Od toho sme tu, aby sme Vám pomohli, nikoho vopred nezatracujeme.

Ďakujeme za pochopenie a želáme veľa úspechov v pátraní po predkoch.
serten
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 29 Sep 2019, 22:24
Predkovia z oblasti: Piešťany

Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa serten » 21 Dec 2019, 20:34

Dobrý den,

už si nevím rady při hledání rodičů Štefana Štefance. Prohledal jsem matriky Moravan n. Váhom, ale nic jsem nanlezl. Rád bych vás požádal o pomoc při hledání jeho rodičů. Záznam o narození Štefana Štefance je https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AV1C1-6M5).
Z tohoto záznamu jsem vyčetl i sňatek, který mi nakonec potvrdili z matriky v Piešťanech.

Mohl bych vás požádat o pomoc s dohledáním sňatku rodičů a záznamu o jejich narození?
Budu vděčný za jakoukoliv pomoc nebo pošťouchnutí jak hledat dál.

Velice děkuji a přeji krásné Vánoce.
Boris



Užívateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 3610
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa duros » 21 Dec 2019, 20:54

Ona tá Alžbeta je iba v tomto prípade tak zapísaná. Pri ostatných deťoch (pred aj po narodení Štefana) je uvedená ako Melišová: https://www.familysearch.org/search/rec ... id=1554443 (keď si tie narodenia pozriete, zistíte, že ide o to isté číslo domu). Najstaršie dieťa je narodené v r. 1866 a ich sobáš je potom tu (20. februára 1865): https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443
Ak by ste chceli namietať, že v tom dome mohol žiť aj iný Ján Štefanec, je to možné overiť v súpise z r. 1869, ale to sa mi už nechcelo hľadať.

serten
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 29 Sep 2019, 22:24
Predkovia z oblasti: Piešťany

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa serten » 21 Dec 2019, 21:26

Skvělé, moc Vám děkuji za pomoc.
K tomuto záznamu jsem se myslím před nějakou dobou dohledal také, ale bral jsem to právě jako nějakou anomálii nebo chybu. Netušíte, proč by k takové záměně jména mohlo dojít?
Tím spisem z roku 1869 jste měl na mysli záznamy v té stejné matrice sňatků, akorát z toho daného roku? A proč zrvona tento rok?
Snad Vás nezaplavuji moc otázkami, jen bych rád zjistil jakým způsobem jsste vlastně k tomuto tak rychle došel, abych případně mohl lépe dohledat další informace, které mi chybí.

Ještě jednou děkuji a přeji hekzý večer,
Boris

Užívateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 3610
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa duros » 21 Dec 2019, 21:46

serten napísal:
21 Dec 2019, 21:26
....
K tomuto záznamu jsem se myslím před nějakou dobou dohledal také, ale bral jsem to právě jako nějakou anomálii nebo chybu. Netušíte, proč by k takové záměně jména mohlo dojít?
Pravdepodobne ide o prezývku Melišovcov, alebo priezvisko Alžbetinej matky (matka nebola prítomná pri krste, jej meno sa diktovalo).
serten napísal:
21 Dec 2019, 21:26
Tím spisem z roku 1869 jste měl na mysli záznamy v té stejné matrice sňatků, akorát z toho daného roku? A proč zrvona tento rok?
Ja som hovoril o súpise (obyvateľstva) z r. 1869, nie o spise.

serten
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 29 Sep 2019, 22:24
Predkovia z oblasti: Piešťany

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa serten » 21 Dec 2019, 22:53

Děkuji za upřesnění, trochu se to zamotalo v překladu :-)
Šel jsem teda po té stopě, kterou jste zmínil a je pravda, že v tom roce 1869 je na té adrese pouze jeden Jan Štefanec a k němu Alžbeta (https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1986782). Dokonce i přibližný rok narození sedí.
Zkoušel jsem teda na základě toho hledat přesně datum narození Alžbety a narazil jsem na celkem podivnou věc a nevím jeslti to je jen shoda náhod a nebo tam opravdu někdy došlo k záměně jmen. Našel jsem záznam o narození Alžbety Hrnčár v Moravanech n. Váhom ze dne 28.1.1847 (https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443 na druhé straně). Myslíte, že je to pouze shoda náhod a jsou to dvě odlišné osoby a nebo to je vážně ta samá? Bohužel nevím, kde jinde dohledat nějaký záznam o rodičích, protože záznam o sňatku byl velice strohý a ani bydliště nebylo uvedeno (bylo společné s Jánem).

Děkuji za Váš názor.
Boris

serten
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 29 Sep 2019, 22:24
Predkovia z oblasti: Piešťany

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa serten » 25 Dec 2019, 17:45

Nerad s tímto dále obtěžuji, jen bych chtěl poprosit, pokud by někdo věděl, o případné potvrzení nebo vyvrácení, jeslti má domněnka je správná. Budu vděčný za pomoc.

Přeji krásné svátky a všem úspěšné hledání i v dalším roce :)

Boris

Užívateľov profilový obrázok
patricius95
Veterán
Veterán
Príspevky: 2108
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:08
Predkovia z oblasti: Rod Zakarovský a Koscik z Ruských Pekľan a Ličartoviec, Leľo z Havranca a Trenčanský z Nitrianskej Stredy
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa patricius95 » 25 Dec 2019, 20:50

serten napísal:
25 Dec 2019, 17:45
Nerad s tímto dále obtěžuji, jen bych chtěl poprosit, pokud by někdo věděl, o případné potvrzení nebo vyvrácení, jeslti má domněnka je správná. Budu vděčný za pomoc.
Dobrý deň,
pýtate sa otázky k veci. Nikoho tým neotravujete, len asi väčšina užívateľov aktuálne dáva prednosť kaprovi so šalátom, a preto vám nik neodpisuje ;)
Pozrel som si celú vašu konverzáciu. Zo sobášneho záznamu Jána Štefanca a Alžbety Melišovej sa dá vyčítať, že obaja snúbenci pochádzali z Hubiny. Obdobne aj v súpise z roku 1869 je výslovne uvedené, že aj Alžbeta Melišová je pôvodom z Hubiny. Keď som však pozrel FS index, tak som žiadnu Alžbetu Melišovú nenašiel v celej farnosti. To by mohlo znamenať, že vaším predkom bola Alžbeta Hrnčárová, ktorú ste našli. Odporúčam prejsť celú obec Hubina v súpise z roku 1869 a hľadať rodinu Melišovu, či tam v obci taká rodina vôbec žila. Ak nie, potom ste zrejme našli svojho predka.
S pozdravom
Patrik Zakarovský

serten
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 29 Sep 2019, 22:24
Predkovia z oblasti: Piešťany

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa serten » 25 Dec 2019, 22:10

Zdravím,

to naprosto chápu a jsem překvapen, že jste odpověděl takto rychle. Za to jsem i vděčný :) Jen jsem chtěl trochu zviditelnit můj příspěvek :D Tak doufám, že jsem tím nikoho nepohoršil nebo nenaštval.

Dodatečně i děkuji za rozbor, sednu nad to sčítání obyvatel a projdu to.

Přeji krásné svátky,
Boris

milestone
Veterán
Veterán
Príspevky: 709
Dátum registrácie: 02 Jan 2013, 20:17
Predkovia z oblasti: Frivaldszky, Hidvéghy, Sujanszky, Zamaróczy - Trenčianska župa

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa milestone » 28 Dec 2019, 03:42

Dobrý deň,
serten napísal:
21 Dec 2019, 20:34
...Rád bych vás požádal o pomoc při hledání jeho rodičů. Záznam o narození Štefana Štefance je https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AV1C1-6M5)...
Tento záznam o jeho rodičoch považujem za správny. Otec - Ján Štefanec z Hubiny, matka - Alžbeta Hrnčárová z Moravian (Moravany nad Váhom).
patricius95 napísal:
25 Dec 2019, 20:50
...Zo sobášneho záznamu Jána Štefanca a Alžbety Melišovej sa dá vyčítať, že obaja snúbenci pochádzali z Hubiny. Obdobne aj v súpise z roku 1869 je výslovne uvedené, že aj Alžbeta Melišová je pôvodom z Hubiny...
Áno, zo sobášneho záznamu aj súpisu z roku 1869 je to tak https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1986782 , https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1986782 .
Osobne si dávam pozor na slová "pochádzal/-a, pôvodom" (z nejakej obce). Nastáva potom otázka, či sa tam dotyčný človek narodil, alebo sa do danej obce prisťahoval ešte s rodičmi, žil tam pred svadbou, prišiel za prácou a pod. Súpis je síce dobrá pomôcka, ale údaje v ňom treba brať s rezervou. ;)
serten napísal:
21 Dec 2019, 22:53
...Našel jsem záznam o narození Alžbety Hrnčár v Moravanech n. Váhom ze dne 28.1.1847 (https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443 na druhé straně). Myslíte, že je to pouze shoda náhod a jsou to dvě odlišné osoby a nebo to je vážně ta samá?...
1. - táto Alžbeta Hrnčárová bola pokrstená 28. 02. 1847. Hore v kolónke je napísané "Böjtelő hava", maď. = február (únor), plus je tam dopísané ceruzkou "febr.".
2. - nie, nie je to tá Vaša Alžbeta Hrnčárová prezývaná Melišová. Táto, čo ste našli Vy, zomrela ako dvojročná v Moravanoch 12.03. 1849, otec Ján Hrnčár, vľavo https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443 .

Najvhodnejšia kandidátka je táto Alžbeta Hrnčárová, pokrstená 21.10. 1848, z Moravian, otec Michal Hrnčár, matka Katarína Petláková, vpravo dole https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AV1C1-DW7 .

Kvôli čomu Alžbetu Hrnčárovú od jej sobáša zapisovali prezývkou "Melišová", podľa mňa zistíte, len ďalším skúmaním jej rodu. Tipujem, že sa mohlo jednať o švagrovstvo v nejakom 3.-4. stupni príbuzenstva. To si všímajte hlavne pri sobášoch v poznámkach na konci záznamu, počnúc už sobášom jej rodičov.

serten
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 29 Sep 2019, 22:24
Predkovia z oblasti: Piešťany

Re: Štefan Štefanec a Alžbeta Hrnčár

Príspevok od užívateľa serten » 28 Dec 2019, 21:20

Dobrý den,

moc děkuji za tak detailní rozbor a dohledání dalších informací. Popravdě se v tom už začínám trochu ztrácet a nejsem si jistý které informace jsou ty vedoucí ke správným předkům :-D
patricius95 napísal:
25 Dec 2019, 20:50
...
Odporúčam prejsť celú obec Hubina v súpise z roku 1869 a hľadať rodinu Melišovu, či tam v obci taká rodina vôbec žila. Ak nie, potom ste zrejme našli svojho predka.
...
Prohledal jsem celý dokument pro hubinu z roku 1869, ale žádný Hrnčár ani Meliš tam nebyl. Dokonce i to číslo domu (č.75 v Hubině) uvedené u sňatku v roce 1869 patří někomu jinému https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1986782
Zkoušel jsem v souvisslossti s Melišovou projít i sčítání z Moravan a tam také nebyl žádný záznam o tomto přijmení. Tak by se to v tomto momentě dalo asi brát pouze jako jakousi "přezdívku".
milestone napísal:
28 Dec 2019, 03:42
...
1. - táto Alžbeta Hrnčárová bola pokrstená 28. 02. 1847. Hore v kolónke je napísané "Böjtelő hava", maď. = február (únor), plus je tam dopísané ceruzkou "febr.".
2. - nie, nie je to tá Vaša Alžbeta Hrnčárová prezývaná Melišová. Táto, čo ste našli Vy, zomrela ako dvojročná v Moravanoch 12.03. 1849, otec Ján Hrnčár, vľavo https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443 .
...
Rád bych se zeptal, podle čeho jste určil že je to ta jedna a samá Alžbeta? Když jsem se podíval na záznam o narození a úmrtí, tak mi tam nesedí matka. Nejsem si vůbec jistý, jestli to čtu správně a správně si vykládám ty údaje, ale v záznamu o narození https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443 je matkou Katarina Semlárik (vůbec nevím, jeslti jsem to příjmení vyčetl správně) a v záznamu o úmrtí https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1554443 je zase matkou paní Moravianki (křestní jméno nedokážu přečíst). Je to opravdu ta stejná Alžběta nebo to jen špatně čtu a něco mi tam uniká?

Děkuji za podnět k tomu zkoumání pokolení. Možná budu muset nakonec prozkoumat obě dvě větve (obě Alžběty) a nakonec se třeba dohledám nějakého kloudného vysvětlení "přezdívky" Melišová a toho která je ta správná. Myslíte, že by stálo za pokus ještě přímo kontaktovat například faru v Moravanech a prozkoumat jejich záznamy?

Velice děkuji za Váš čas a pomoc.

Přeji hezký zbytek víkendu,
Boris

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných