Vojenský ústredný archív Praha

Praktické skúsenosti z archívov.
david
Veterán
Veterán
Príspevky: 302
Dátum registrácie: 04 Sep 2013, 02:56

Možno sa skusiť spýtať, ale keď robia generálnu inventúru, tak pochybujem. Jedna vec je archív presťahovať a druhá obnoviť normálnu prevádzku, takže to fakt vidím až na január.
Kobielsky
Člen
Člen
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 14 Feb 2013, 11:19
Predkovia z oblasti: Horný Zemplín, Vranov nad Topľou, Šariš, Poľsko
Bydlisko: Vranov nad Topľou, Bratislava

Môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti, že Vojenský archív v Prahe opäť funguje. Žiadosť som im poslal e-mailom 1. 9. 2014 a odpoveď som dostal už 22. 9. 2014 rovnakou cestou.
david
Veterán
Veterán
Príspevky: 302
Dátum registrácie: 04 Sep 2013, 02:56

Takže už vybavujú aj kmeňové listy ?
Anina
Iniciatívny člen
Iniciatívny člen
Príspevky: 173
Dátum registrácie: 20 Jan 2014, 16:25
Predkovia z oblasti: Pňaček,Vajteršic,Kodrik,Štvrtecký,Kalka ,Ganobčik,Orava,Liptov,Záhorie

Zdravím Vás. Vojenský archív Praha začal zverejňovať databázy legionárov, padlých v 1. a 2. sv. vojne. Nie sú tam dátumy smrti, ktoré my potrebujeme.
Používateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 4018
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať používateľa:

Anina napísal:Zdravím Vás. Vojenský archív Praha začal zverejňovať databázy legionárov, padlých v 1. a 2. sv. vojne. Nie sú tam dátumy smrti, ktoré my potrebujeme.
Ta databaza je tam uz dost davno. Tam, kde vedia datum umrtia, tam je.
Anina
Iniciatívny člen
Iniciatívny člen
Príspevky: 173
Dátum registrácie: 20 Jan 2014, 16:25
Predkovia z oblasti: Pňaček,Vajteršic,Kodrik,Štvrtecký,Kalka ,Ganobčik,Orava,Liptov,Záhorie

Máte pravdu. Databáza je od 10.2.2015 a postupne sa dopĺňa. Asi niekde robím chybu. Ešte pred sťahovaním som poprosila VUA Praha o údaje z.1. a 2. sv. vojny. Poslali mi aj dátumy smrti, ale tu som ich našla len v zozname padlých bez dátumu. Napr. Ganobčik Jozef nar. 10.1.1894 Veselé . Z Prahy mi napísali, že padol 5.7.1915 ako príslušník 41. pešieho pluku na ruskom fronte. Kde robím chybu? Chcela by som nájsť aj ďalších.
Ďakujem
Používateľov profilový obrázok
duros
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 4018
Dátum registrácie: 11 Sep 2012, 14:52
Predkovia z oblasti: Snopek, Varényi - farnosti Malá Hradná, Dubodiel, Bánovce nad Bebravou, Trenčín, Trenčianska Turná, Dubnica, Jacovce
Kontaktovať používateľa:

Anina napísal:Máte pravdu. Databáza je od 10.2.2015 a postupne sa dopĺňa. Asi niekde robím chybu. Ešte pred sťahovaním som poprosila VUA Praha o údaje z.1. a 2. sv. vojny. Poslali mi aj dátumy smrti, ale tu som ich našla len v zozname padlých bez dátumu. Napr. Ganobčik Jozef nar. 10.1.1894 Veselé . Z Prahy mi napísali, že padol 5.7.1915 ako príslušník 41. pešieho pluku na ruskom fronte. Kde robím chybu? Chcela by som nájsť aj ďalších.
Ďakujem
Nie, databaza je tam ovela skor, ten datum 10.2.2015 sa tyka vylucne padlych a nezvestnych. Na stranke databazy sa pise, ze padli a nezvestni za rok 1915 budu opraveni do konca roku 2015. Na stranke s info k databaze sa pise, ze padlych v I. svetovej vojne maju zatial len za rok 2014:
http://www.vuapraha.cz/sites/default/fi ... _z_vha.pdf
Dari
Veterán
Veterán
Príspevky: 361
Dátum registrácie: 17 Okt 2012, 23:30
Predkovia z oblasti: Trebaczky, Sztankovics obce v okolí Piešťan

d) padlých v 1. sv. válce - zatím za rok 1914
david
Veterán
Veterán
Príspevky: 302
Dátum registrácie: 04 Sep 2013, 02:56

V Richardovom článku http://www.geni.sk/kapitoly-z-vojenskyc ... ky-vyskum/ som narazil na pre mňa prekvapivú informáciu, že kmeňové listy z rokov 1903-1910 sa skartovali na začiatku 90. rokov? To ako vážne? Doteraz sme to vždy dávali za vinu minulému režimu(ako trochu si to tým vysvetlovali), a to by ma ani vo sne nenapadlo, že prakticky pred pár rokmi tam mali zrovna roky čo som potreboval, až mám chuť to tej zodpovednej osobe nejako "vytmaviť"...
Richard
Veľmi aktívny člen
Veľmi aktívny člen
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 08 Jan 2013, 21:06
Predkovia z oblasti: Skačany, Hradište, Veľká a Malá Lehota, Veľké Pole, Topoľčany, Bánov, Budapešť, Mezice (ČR)

Pre istotu som sa ešte pozrel do zdroja a je to správne.

Zdroj informácie je nasledovný:
FLOSMAN, Martin. 2013. Aktuality z Vojenského historického archivu pro badatele z řad soukromých genealogů. In Genealogické a heraldické listy. ISSN 1212-9631, 2013, roč. 33, č. 2, s. 91-96.

Autor článku je archivár VHA.
Napísať odpoveď